Hej,
jeg er en ny bruger, der har brug for hjælp.
Jeg fik i går liv i min stationære efter ½ års pause. Så samlede jeg alle de dokumenter, der var værd at gemme, og gjorde klar til at brænde dem ud, så jeg kunne formatere den. Imens jeg samlede de gamle dokumenter slettede jeg også en del for at holde overblikket. Under oprydningen slettede jeg også ntldr filen, som ligger på c drevet. Da jeg i sin tid installerede xp på den, byttede jeg om på c og d drevene, så jeg har primært brugt c drevet til musik, docs og ligende mens d drevet blev brugt til win og andre programmer.
Jeg har nu læst mig frem til, at ntldr udgør sammen med ntdetect.com og boot.ini de filer windows skal bruge for at starte op. Disse tre filer ligger typisk på c drevet, uanset hvor styresystemet er placeret og derfor fik jeg under reboot en 'ntldr missing' fejl og kom ikke videre. En hurtig søgning på google viste, at dette kunne fikses med en fdisk /mbr. Nu får jeg en 'missing opretating system' fejl i stedet. Jeg tror, at nu hvor jeg har fdisket mbr, forventer den at styresystemet skal ligge på c drevet, men jeg har ingen idé om hvordan jeg får det ændret? Jeg håber der er en klog gut eller gutinde der kan hjælpe.
mvh Rasmus