jeps så langt havde jeg også tænkt men der er føler både nede ved oliefilteret og oppe på siden af topstykket - ved ikke hvofor - der er også to følere til kølesystem vw
selvdød golf 2
-
-
Hejsa
det optimale ville jo klart være at skifte det ud mellem pladerne
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Brumbassen
Hejsadet optimale ville jo klart være at skifte det ud mellem pladerne
jeps har du noget jeg kan købe billigt
-
SÅ fandt jeg fejlen (måske) som skaaning ganske rigtigt skrev så er den utæt ved
"gas akslen" er der nogle der ved om det kan ordnes? er selv maskinarbejder og burde kunne lave et eller andet :hb: men hvis nu det vælter_ud_med_fjedre_og_andet_når_jeg
skiller den af , er det jo ikke sikkert at jeg får det samlet igen er der nogle der har lidt erfaring med det her?? -
Quote
Oprindeligt indlæg af bjarneboll
SÅ fandt jeg fejlen (måske) som skaaning ganske rigtigt skrev så er den utæt ved
"gas akslen" er der nogle der ved om det kan ordnes? er selv maskinarbejder og burde kunne lave et eller andet :hb: men hvis nu det vælter_ud_med_fjedre_og_andet_når_jeg
skiller den af , er det jo ikke sikkert at jeg får det samlet igen er der nogle der har lidt erfaring med det her??Når det er pumpens der skal skilles af, vil du gøre klogest i at sende den til NordJysk Diesel Eletro
Hvis du selv skiller den af, får du den aldrig tæt igen, og tro mig jeg har rodet med diesel pumper.
Nordjysk Diesel-Elektro, Aalborg ApS
Hjulmagervej 38
9000 Aalborg
Telefon: 98120911
Fax: 98163264
http://www.nde-bosch.dk
nde@nde-bosch.dk -
tror at jeg køber en anden pumpe, har fundet en til 800kr
-
har ombestemt mig køber en anden motor
-
Quote
Oprindeligt indlæg af bjarneboll
har ombestemt mig køber en anden motorHvorfor lave det nemme, når man kan gøre det besværlige
-
fordi motoren er slidt - kan lige så godt tage det sure nu , og få en ordentlig motor i
-
Quote
Oprindeligt indlæg af bjarneboll
fordi motoren er slidt - kan lige så godt tage det sure nu , og få en ordentlig motor iSlidt? på hvilken måde?
-
den har gået 310oookm (hvilket ikke burde være slemt) den bruger 1 liter olie på1500km den tikker en del(og det lyder lidt værer end en ventil ;()
-
Quote
Oprindeligt indlæg af bjarneboll
den har gået 310oookm (hvilket ikke burde være slemt) den bruger 1 liter olie på1500km den tikker en del(og det lyder lidt værer end en ventil ;()Det lyder til du bare skal have dine Ventil deflektore skiftet;)
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Shooqer
Det lyder til du bare skal have dine Ventil deflektore skiftet;)
Det nemmeste er grangiveligt at skifte motoren.Det er der ikke så mange ben i, men hvis du skal til at skifte ventil deflektore eller renoveret dieselpumpen osv så bliver det hurtigt kosteligt.
En "frisk" motor med ALT koster ikke mange knaster, så IMO kan det langt bedre betale sig..
..jeg fik desværre ikke det råd så jeg måtte lære det på den hårde måde (2 topstykker, nye trykslanger, indstilling af dieselpumpe og til slut, ny motor).
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Grus
Det nemmeste er grangiveligt at skifte motoren.Det er der ikke så mange ben i, men hvis du skal til at skifte ventil deflektore eller renoveret dieselpumpen osv så bliver det hurtigt kosteligt.
En "frisk" motor med ALT koster ikke mange knaster, så IMO kan det langt bedre betale sig..
..jeg fik desværre ikke det råd så jeg måtte lære det på den hårde måde (2 topstykker, nye trykslanger, indstilling af dieselpumpe og til slut, ny motor).
Viser bare det gammel lort ikke kan holde;)
-
Jeg mener at et rep sæt til pumpen koster 600,- incl moms. Og tager ca 1 time at skifte og pumpen skal ikke engang af. Har lige lavet det på en Passat. Og det tog mig kun 15 min men har også lavet det nogle gange. Og jo en privat mand kan sagtens lave den rep. Bare man mærker Strålerne og armen op, så det sidder samme sted igen.
Sorry jeg først svare nu, men har ikke set det før nu. Lidt trist hvis du har skiftet kværn. Det med olie forbrug er sikkert bare olietyve. Men en kompressionstest ville svare på mange spørgsmål.
Og jo de Vw diesel motore er næsten ikke til at tage livet af, forudsat man passer dem lidt med noget ordentlig olie. Og her menes der ikke THansen billige 10w/40.
Hvis du ikke har skiftet motoren endnu. Så skrev endelig på min msn så skal jeg nok guide dig igennem det.