XP, ny HD blå skærm

  • Hej


    Jeg har for et stykke tid siden købt denne hd..
    WD Caviar RE 2500YS, 250GB, SATAII


    Har aldrig fået den sat i, men har gjort det nu, men bios kan ikke genkende og giver blå skærm ved windows ved opstart.


    Er det fordi mit bundkort ikke understøtter SATAII ?? Fik nemlig at vide den gang at det var bagud kompatibelt?


    Mit bundkort er et asrock 775v88+


    Eller er HDen i stykker, eller passer de ikke sammen...


    Pfh. TAK!


    Ps. har tjekke kabler da jeg har en anden satadisk hvor det virker fint hvis jeg sætter de samme kabler i den.


    Pfh,. TAK!


  • Et bundkort kan jo ikke være bagudkompatibelt til nyere teknologi. Du kan køre SATA 1,5Gb/s og ATA, ikke SATA II.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Et bundkort kan jo ikke være bagudkompatibelt til nyere teknologi. Du kan køre SATA 1,5Gb/s og ATA, ikke SATA II.


    Harddisken skulle gerne være bagudkompatibelt, altså så en SATA II harddisk godt kan køre på et bundkort med SATA I, den vil bare aldrig arbejde hurtigere end en SATA I harddisk.


    Så mon ikke det bare er en smule forkert gengivelse af det han rent faktisk har fået at vide ;)

  • Ja det var sgu dårligt skrevet af mig..


    Det var naturligvis HDen jeg mente var bagud kompatibel og ikke bundkortet... My bad...


    Men hvis den kan det er der så nogle der har et forslag til hvad det kan være. For det burde jo virke ikke??.. Om det bare er HDen der er færdig???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Harddisken skulle gerne være bagudkompatibelt, altså så en SATA II harddisk godt kan køre på et bundkort med SATA I, den vil bare aldrig arbejde hurtigere end en SATA I harddisk.


    Så mon ikke det bare er en smule forkert gengivelse af det han rent faktisk har fået at vide ;)


    Ahh, sådan forstod jeg det slet ikke. Og vidste egentlige heller ikke at sata II var bagud kompatibelt. Så ved jeg det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kruga
    Ja det var sgu dårligt skrevet af mig..


    Det var naturligvis HDen jeg mente var bagud kompatibel og ikke bundkortet... My bad...


    Men hvis den kan det er der så nogle der har et forslag til hvad det kan være. For det burde jo virke ikke??.. Om det bare er HDen der er færdig???


    det kunne eventuelt være bundkort eller SATA driveren der var fucked... det er i hvert fald noget der giver blå skærm.


    Prøb evt. at slå s.m.a.r.t. til i BIOS og se om der kommer noget derfra... og hvis den siger mærkelige lyde udover den sagte snurren og tikken, så skal du være på dupperne. Sæt den evt. i et andet system og se om den virker der.


    Sidst men ikke mindst, kan det satens være andet hardware der kommer i konflikt med den på en eller anden måde... prøv evt. at lave en RAM test med memtest86.


    ellers godt valg af harddisk.. har selv en WD2500KS16 SATAII (og bundkort der kan trække det)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200