Lille hjælp til OC

• Hej derude i stuerne/værelserne

Har et internt opgør med nogle venner om hvem der kan overclocke bedst.
    Mit setup er som følgene:

Bundkort - Gigabyte DS4 - rev 1.0 (F6 bios kørt ind)
    Ram - Corsair XMS2 Xtreme - 2x1GB - PC6400 - DDR2 (timings: 5-5-5-12-T1)
    Cpu - Q6600 rev b3 (skod rev men der er ikke andre i danmark pt, efter hvad jeg har hørt)
    Cpu køler - Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B
    PSU - Hiper 530 Watt
    Grafikkort - Gainward 8800 GTS 640 MB

Spørgsmålet er så bare, hvor mange point burde jeg få i 3dmark06?

Hvor højt burde jeg kunne få Cpu, ram og gfx op i OC?
    - og sidst men ikke mindst, hvor meget juice/volt må jeg give de forskellige ting?

På forhånd tak
    KimK

Intel q6600 2.4 @ 3.8 (stable)
    Gigabyte X38 DQ6
    2 GB corsair xms2 Pc 6400
    Gainward 8800 GTS 640 mb

• Forkert forkert forkert, G0 er der helt bestemt og er klart at foretrække...

Men hvor meget score du da i 3dmark06 så skal vi nok fortælle dig om det er i orden eller ej...

• ja, i 06 med standard settings under 3dmark og high quality under nvidia driveren

Gigabyte X38 DQ6
    Gainward 8800 GTS 640 mb

Oprindeligt indlæg af Kimk
    ja, i 06 med standard settings under 3dmark og high quality under nvidia driveren

Det skal du da ikke brokke dig over... find score.

• Okay, men vil gerne en smule højere op inden jeg skal ud og investere i nyt ;)

Så hvor meget burde det være muligt at overclocke cpu, ram og GPU?
    Og hvor mange volt kan de forskellige ting holde til?
    Gør ikke så meget hvis de går i stykker inden for 2 - 3 måneder da jeg køber nyt bundkort når x38 chipset kommer. og GFX skifter jeg når 9xxx serien bliver lanceret

Gigabyte X38 DQ6
    Gainward 8800 GTS 640 mb

Oprindeligt indlæg af Kimk
    Okay, men vil gerne en smule højere op inden jeg skal ud og investere i nyt ;)

Så hvor meget burde det være muligt at overclocke cpu, ram og GPU?
    Og hvor mange volt kan de forskellige ting holde til?
    Gør ikke så meget hvis de går i stykker inden for 2 - 3 måneder da jeg køber nyt bundkort når x38 chipset kommer. og GFX skifter jeg når 9xxx serien bliver lanceret

Lal altså nu ved jeg ikke hvad du har som køling, men det er det første du skal tjekke hvor man C din CPU etc. er...

hvis den er på et acceptabelt niv, hopper du bare ind i BIOS'en og sætter op for MHz på div. også bruge et program som fx. nTune til at OC gfx eller ATItool fx. Eller det program der følger med GFX kortet...

Huske at sætte stille og roligt op for det, bagefter kan du altid sætte op for volt.

• Mange tak for hjælpen.

Angående køling er det en Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B
    jeg pt har.

Men jeg tager hjem fra work nu, så må vi se hvor meget der kommer ud af det ^^

Gigabyte X38 DQ6
    Gainward 8800 GTS 640 mb

Oprindeligt indlæg af noxon
    Du burde kunne knalde den direkte op på 333fsb (3ghz) uden at hæve vcore eller andet.
    Men har ikk helt styr på de quads der.

Du skal vælge performace mode i driveren når du bencher.

Nu er det jo en B3 så ikke helt sikkert han bare kan knalde den op på 3GHz...

Og til sidst så ja så er 06 ikke helt så vild for ekstra CPU clock slet ikke sammenlignet med 05, men hvis ens graffikkort begrænses af CPU'en som mine gør, så før man satme et boost der vil noget når man oc'er sin CPU...

• Har nu lykkedes mig at få den kørt op på 3,63 ved 453fsb 8xmultiplier :) rammene har jeg dog været nød til at sætte til T2 og 2xfsb istedet for auto, volt standard er vidst 1.375 hvor jeg har smidt den op på 1.6 ;) temps ligger på 70-80 - Dog skal det siges, at når jeg gamer i over 30 minutter fryser den.. Men skulle også kun tjekke hvor meget jeg kunne komme op

Gigabyte X38 DQ6
    Gainward 8800 GTS 640 mb

Oprindeligt indlæg af soer6717
    Du giver den rimelig meget juice synes jeg, jeg har dog en e6600 med multiplyer 8 og fsb: 1725 (3,45ghz) og den kører denne hastighed med 1,30v

8x1725 = record