Et lille HDR bil billede

• I forbindelse med ugens HDR opgave var jeg ude og skyde nogle billeder af en kammerats bil.
    Da gode HDR effekter er rigtigt svære at få frem (når man har et skod lommekamera..) så jeg legede lige lidt i photoshop. (klik for fuld størrelse)

[Blocked Image: http://catcams.dk/tmp/BMW_photoshopped_WS_HDR_small.jpg]

Hvad synes I?

• Tjaa først og fremmest vil jeg sige resize dit billede ned så det overholder vores regler herinde som siger 800x600. Tweak resizer det automatisk lige meget hvad du gør og det bliver ikke særlig kønt når siden gør det.

Alt andet lige gør det også siden bliver langsom da alle stadig skal hente det fulde billede selvom det lille bliver vist.

Så resize for din egen og vi andres skyld.

Når det nu er sagt så syntes jeg ikke der er så meget HDR i det her billede. Store dele af himlen er udbrændt og mange steder af skyggen går helt i sort.
    Generelt virker store dele af billedet underbelyst.

Hele pointen ved HDR er netop at undgå ting som en udbrændt himmel.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• mindre billeder er smidt på (800x400), tak for heads-up.

Som jeg skrev først så er det taget med et billigt lommekamera (Sony T20), der kan man stille lige præcis ingenting - hvorfor HDR er pæænt svært at lave ordentligt. Uanset hvor meget jeg fiflede rundt med det, så var dette det bedste kompromis.

• Har du ikke mulighed for at indstille ting manuelt på det kamera ??

Hvis ikke så er det sgu da ikke meget ved :)

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB

nej jeg kan indstille EV og det er det.. Ved EV 0 bliver billederne næsten overeksponerede :(

Savner mit Oluympus C750UZ.. ;(

Så kan du lærer at købe skod sony :D

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Så kan du lærer at købe skod sony :D

Kæresten ville have et lille fiks kamera, og jeg har dikteret vores kameraer de sidste mange år, så nu fik hun sin vilje.. :( (Behøver jeg at sige det gamle 4Mpixel 750UZ tog _væsentligt_ bedre billeder end det nye 8Mpixel.. (endda sat på 5Mpixel..)

Tror jeg må finde mig et bedre som jeg kan bruge..

Kæresten ville have et lille fiks kamera, og jeg har dikteret vores kameraer de sidste mange år, så nu fik hun sin vilje.. :( (Behøver jeg at sige det gamle 4Mpixel 750UZ tog _væsentligt_ bedre billeder end det nye 8Mpixel.. (endda sat på 5Mpixel..)

Tror jeg må finde mig et bedre som jeg kan bruge..

Køb et til hende og hav et til dig selv :)

Hun kan vel klarer sig med sin mobil så kan du snuppe et kamera istedet for :))

Jeg er på udkig efter et DSLR - men de er IMHO for dyre..

Tja du kan få et brugt 20D/30D nede omkring 4k det er imo MEGET billigt for hvad du får.