hjælp til ny studielaptop

  • hey tweakere


    jeg ved godt vi har haft mange lignende tråde oppe på det sidste, men jeg synes ikke der har været nogen som har været lige i øjet...


    jeg er på jagt efter en laptop der har power nok til at køre matlab, pro/engineer wildfire, maple og latex (ikke nødvendigvis samtidigt) og helst ikke vejer meget mere end 2 kg... kravene er som de er, for jeg skal ha den med nærmest hver dag til DTU...


    indtil videre har jeg haft kig på x60, m1330 og lifebook s6410 men jeg må indrømme at jeg er ikke kommet nærmere en beslutning... mit budget ligger ikke 100% fast men jeg regner med at bruge omk 10-12000...
    jeg håber i kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning :cheers:


    /frederik

  • En anden ting du skal lægge stor vægt på er opløsningen på skærmen.
    Hvis du skal ned på omkring de 2 Kg, så bliver det max en 14" skærm, og her ville jeg ikke gå under 1400x1050 eller 1440x900.


    Mit bedste bud ville være Fujitsu-Siemens S7110 Supreme til ca. 11k.


    Du kan også tage et kik på HP Compaq Business Notebook 6510b til ca. 10,5k, som godt nok er lidt tungere.


    Overvej også om det ikke var en idé med en onsite garanti-aftale, så du hurtigt kan få repareret den i en fart, hvis den skulle gå i udu. Det har jeg selv købt til min HP.

  • ja det har jeg også tænkt på... allerhelst vil jeg også ha en 1400*1050 opløsning og en 14" skærm ville passe mig fint... med samme bagtanke har jeg også haft kig på en T61 med 14", jeg synes bare den virker lidt for plastik-agtig... det er nok også her mit største dilemma ligger - om jeg skal gå på kompromis med vægten eller skærmen... det ved jeg ikke hvad i siger til? kom gerne med flere forslag :)