Windows Vista fejl

• Har lige købt et asus P5n32-E sli plus motherboard samt Core2Quad og nogle corsair ram. Skal herefter til at reinstallere mit system, men hver gang jeg har installeret vista og herefter genstarter computeren efter updates inde i vista kommer der et skilt frem hvor der står: BOOTMGR MANGLER, Tryk Ctrl+Alt+Delete for at genstarte. Dette skilt er kommet frem 2 gange nu og tænkte på om det kan skyldes jeg har OEM versionen af vista da jeg har skiftet motherboard(Er der ikke noget med OEM låser sig til motherboardet?). Håber nogen kan hjælpe mig :(

Oprindeligt indlæg af Lolanden
    Har lige købt et asus P5n32-E sli plus motherboard samt Core2Quad og nogle corsair ram. Skal herefter til at reinstallere mit system, men hver gang jeg har installeret vista og herefter genstarter computeren efter updates inde i vista kommer der et skilt frem hvor der står: BOOTMGR MANGLER, Tryk Ctrl+Alt+Delete for at genstarte. Dette skilt er kommet frem 2 gange nu og tænkte på om det kan skyldes jeg har OEM versionen af vista da jeg har skiftet motherboard(Er der ikke noget med OEM låser sig til motherboardet?). Håber nogen kan hjælpe mig :(

Jo, det låser sig til dit hardware. Ring til microsoft og bed om en ny aktiveringskey. Bare sig at dit bundkort futtede af eller lign. Ved en del andre har lavet det samme trick.

• Det kan ikke skyldes din vistaversion.
    Skiftede selv bundkort cpu og hele svineriet, men havde ingen problemer med at installere vista oem på ny maskine. Jeg skulle blot ringe ind for at få den genaktiveret.
    Den burde give dig 30 dage uaktiveret, hvorefter den kræver at du aktiverer den. Ikke den fejl du taler om.

Lige for at være sikker, så formaterer du inden den nye installation, ik?. Ellers har jeg læst noget om at med 2 styresystemer på samme disk kan fucke bootloaderen up.