Rosborg Gymnasium - hvad synes I?

  • Vil også sige, at du tager det her ALT for alvorlig.. vi har PRÆCIS det samme på det gym jeg er startet på... Hvis hun ikke kan se det sjove i alt det her, så er det måske ikke stedet for hende.


    Der var sågar en klasse som også havde luder tema, og der var ingen der tøvede.. man behøver jo ikke være nøgen, bare lidt slutty tøj, så er den hjemme..


    og scorekatalog, eller kødkatalog, det har alle skoler da næsten, og det er ikke noget at råbe op over.. det er bare sjov og ballade..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Det med de griner af hende, fordi hun ikke vil klædes ud som luder, synes jeg virkelig er småligt. Så det skal hun ikke tage sig af, det har hun sin gode ret til, uden det er unormalt.


    Mht. årbøgerne, så kan jeg ikke se den store skade, det er jo kun eleverne det får dem, de bliver jo ikke husstandsomdelt. Og så er det jo heller ingen hemmelighed at man trykker den slags hvert år, på stort set alle skoler, så hvis hun ikke ville med kunne hun vel have reageret mod det lidt før.

  • Det med årsbøgerne er meget normalt, dog kan man ved at henvende sig til årsbogs teamet eller administrationen få dem til ikke at opgive ens oplysninger.


    Men det med udklædningen, hold da op en nedern klasse(/skole?) hun går i!!


    På de fleste andre gymnasier har jeg opblevet at folk rent faktisk er modne, og på vores er vi ret til at respektere hinanden, hvis man ikke gider at klæde sig slutty ud, jamen så respekt til det og hvis man gør, så det også fint.

  • Damn det var da en whiner fra alles sider.


    Helt ærligt ;) Vi kan sagtens konkludere at mobning fordi hun ikke vil klæde sig ud som luder er klar tale, men prøv lige og se her.


    http://www.viborgkatedralskole.dk/?pageID=447


    Det der er standard ved Idrætsdag på VK altså viborg katedralskole, hvor man klæder sig ud på de mest syge måder, og det har da aldrig været et problem, da det er op til den enkelte, og det er det helt sikkert også på rosborg gymnasium. :roller:


    Desuden er der også kødkatalog her og ja der står navne og telefonnumre ( hvis ikke man har hemmeligt ), men det har da aldrig været et problem. I at rektor godkender det ;) jamen hvad er der da at godkende? Tror det er lang tid siden, at du har set i sådan et for det eneste er, at man kan grine af det bagefter og tænke, hvor fed en tid gym egentlig er trods, at man skal lave en del arbejde ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Sippetheden? Ville du kunne lide hvis din kæreste skulle klæde sig ud som en luder og være i et katalog hvor hun simpelthen bare var et objekt som man kunne prøve at score? - det er jo det det hele handler om! er der en lækker dreng/pige har man nummer og adresse så man kan prøve sig frem! synes det er helt ude i hampen!


    Kødkataloget er kun for at have et sjovt minde, når man går ud af skolen ??? det er det i hvert fald på VK;) så det med at score osv. Ja tillykke med et telefonnummer. Gå op på kontoret og sig, at man ikke vil have det med i kataloget. Det er satme svært, det kan jeg da godt se :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det med de griner af hende, fordi hun ikke vil klædes ud som luder, synes jeg virkelig er småligt. Så det skal hun ikke tage sig af, det har hun sin gode ret til, uden det er unormalt.


    Mht. årbøgerne, så kan jeg ikke se den store skade, det er jo kun eleverne det får dem, de bliver jo ikke husstandsomdelt. Og så er det jo heller ingen hemmelighed at man trykker den slags hvert år, på stort set alle skoler, så hvis hun ikke ville med kunne hun vel have reageret mod det lidt før.


    Der er forskel på en årbog og et kødkatalog. En årbog, er mig bekendt, den blå tingest med spøjse kommentarer og andet gøgl om de forskellige elever. Sådan var det i hvertfald hos os i sin tid.


    SKal siges, at jeg ikke ser et problem i sådan et katalog, men ser et problem i, at folk uden accept bare får deres mobilnummer offentliggjort på skolen. Det er immervæk bare ikke alle mennesker, som vil det.


    Så kan det være nogle siger, at tøserne nok skal blive scoret alligevel. Ja, det skam meget muligt, men stadigvæk forkert at uddele telefonnumre, hvis ikke personerne ønsker det på tryk. Det er i hvertfald bare sådan jeg ser på det.

  • Altså, hvis de havde valgt filmen Pretty Woman som tema, så uden at se den, så kan jeg da huske fra reklamer at hun da ikke er klædt ud som luder hele tiden, så kunne man da bare klæde sig ud som det :P men man kan ikke tvinge folk til noget, men den med luksus luder var da en okay idé så


    Og med kødkataloget, det syntes jeg er noget pis, man kan ikke lave et katalog med folks billede, nummer, adresse osv uden deres accept, og så oven i købet sælge det, det er imo alt for langt ude, og er det ikke på grænsen til at kunne være ulovligt, ingen accept for folk i bladet, plus at sælge det, det lyder ikke helt korrekt i mine ører :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Sippetheden? Ville du kunne lide hvis din kæreste skulle klæde sig ud som en luder og være i et katalog hvor hun simpelthen bare var et objekt som man kunne prøve at score? - det er jo det det hele handler om! er der en lækker dreng/pige har man nummer og adresse så man kan prøve sig frem! synes det er helt ude i hampen!


    Jeg ville synes det var überfedt hvis min kæreste skulle klædes ud som luder, bring it on!


    Relax, det sker sgu mange steder sådan noget lignende.


  • <-- 1. årgang på VK :D Jeg elsker det sted ! :clap:

  • Jamen jeg er sgu helt enig. Jeg bliver også sur når tøserne ikke gider klæde sig ud som ludere. Hvad fanden er det for en verden vi lever i når tøserne skal begynde på alt det pis med ligestilling osv ? .... ej spørg til side. Hvad folk vil rager mig en høstblomst, men hvis man bliver moppet på grund af noget man ikke vil gøre bare fordi størstedelen vil, så er vi jo tilbage i børnehaven ? - Men nutidens gymnasier er måske stadig på det niveau når det kommer til modenhed ? :crazyeyes:


    En lille sidenote ... Hvis man vil se tøser der er klædt ud som ludere, så gå en tur i København. Det vrimler med dem. De eneste (næsten) der ikke render rundt i sådan noget tøj er grimme tøser, pædagoger.... og luderne .... det er sgu en spøjs verden vi lever i :))

  • Det er da godtnok en gang piveri det her.


    Kødkataloget er bare en opdateret udgave af de velkendte folkeskole klassebilleder kombineret med (de også velkendte) klasselister.. Her betaler man sjovt nok også for at få billederne, ligesom man måtte det i folkeskolen...??? Det er da herligt med det katalog, så kan man altid lige finde frem til hvem folk er, bruger det da stadig (blev student for 1 år siden)....



    Og hva sker der for at flippe over at man skal klædes ud som luder? - Hun bestemmer sq da selv hvor lidt tøj hun vil have på alligevel...!


    Vær du glad for hun ikke går på silkeborg gymnasium, så kunne du se hendes strip video på nettet :pokey:


  • De årbøger jeg har set i samtlige af mine studieår, har aldrig haft kommentarer i dem. Tror du ikke du tænker på "blå bog" ? :)


    Men anyways, hvis "Kødkatalog" ikke er en årbog, så har jeg aldrig hørt om det før.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    De årbøger jeg har set i samtlige af mine studieår, har aldrig haft kommentarer i dem. Tror du ikke du tænker på "blå bog" ? :)


    Men anyways, hvis "Kødkatalog" ikke er en årbog, så har jeg aldrig hørt om det før.


    jeg skriver "den blå tingest med spøjse kommentarer" aka en blå bog ;)


    Det er dog muligt, at tingene har ændret sig siden jeg gik på en gymnasiel uddannelse. Der var tingene i hvertfald adskilt.