Hjælp til køb af ny PC

  • Grafikkort, RAM og CPU ser fint ud, kender ikke bundkort, men havde nok valgt et Asus istedet (et med P35 chipset).


    Strømforsyning havde jeg valgt Corsair 520w, som er modulær og yderst stabil.


    Kabinet er en smagssag, men syntes dælme at 1700 for et ThermalTake er en del, så hellere et Silverstone / Lian Li, men igen en smagssag.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Grafikkort, RAM og CPU ser fint ud, kender ikke bundkort, men havde nok valgt et Asus istedet (et med P35 chipset).


    Strømforsyning havde jeg valgt Corsair 520w, som er modulær og yderst stabil.


    Kabinet er en smagssag, men syntes dælme at 1700 for et ThermalTake er en del, så hellere et Silverstone / Lian Li, men igen en smagssag.


    bundkortet er Inno3D's svar på nForce 680i chipset, han kan jo ik bruge P35 hvis han vil ha sli senere ayu ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    bundkortet er Inno3D's svar på nForce 680i chipset, han kan jo ik bruge P35 hvis han vil ha sli senere ayu ;)


    Ahh, ville jo være lidt lettere hvis han postede links, så man ikke skulle til at slå tingene op. Men jeg syntes langt hen ad vejen at SLi er spild af penge, det er langt fra alt der understøtter det, ja min kammerat oplevede at flere af hans ting kørte langsommere med 2 grafikkort i.


    Men ja, hvis det er SLi han fisker efter, så skal han ikke vælge P35!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • lyder da underligt at tingene kører langsommere med 2 grafikkort i :s..


    men er mest bekymret for bundkortet pga. at det er inno3d, det er mest prisen der lokker.. Men det ser da ud til at kunne det samme som et ASUS Striker Extreme Republic of Gamers Series, dog uden alle de fancy futures..

  • Hvis du har tænkt dig at spille Crysis når det kommer og Alan wake når det udkommer, så ville jeg købe en Q6600 quad core istedet for dual coren.


    De to spil og sikkert mange flere efter dem er optimeret til quad core, + at du kan få en Q6600 Go stepping til 1900,- og clocke den til over 3 Ghz.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Okay.. men er det ikke for dumt at købe Quadro? Har bare hørt at man slet ikke kan udnytte sådan en quadro ordentligt (endnu!), og ved heller ikke hvor lang tid der vil gå inden man kan.
    Har også stået og kigget på Q6600 længe, hvor jeg endte at med at helde til en E6850 istedet..
    Er der flere der synes at jeg hellere skulle vælge en Q6600 GO i stedet for en E6850?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kper
    Okay.. men er det ikke for dumt at købe Quadro? Har bare hørt at man slet ikke kan udnytte sådan en quadro ordentligt (endnu!), og ved heller ikke hvor lang tid der vil gå inden man kan.
    Har også stået og kigget på Q6600 længe, hvor jeg endte at med at helde til en E6850 istedet..
    Er der flere der synes at jeg hellere skulle vælge en Q6600 GO i stedet for en E6850?


    Jamen dog...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Hvis du har tænkt dig at spille Crysis når det kommer og Alan wake når det udkommer, så ville jeg købe en Q6600 quad core istedet for dual coren.


    De to spil og sikkert mange flere efter dem er optimeret til quad core, + at du kan få en Q6600 Go stepping til 1900,- og clocke den til over 3 Ghz.


    det afhænger ligesom af hvad du vil med den (læs ovenstående)

  • Det varer ikke længe før spil og programmer vil begynde at udkomme som kan udnytte quadcores, F.eks de 2 spil jeg nævnte i min post før.


    Og hvis du så samtidigt bruger din PC til at konvertere film eller musik, eller multitasker med flere vinduer åbne samtidigt med du spiller/hører musik og downloader på en gang så er en Quad det du skal have.


    Fremtiden er Quad eller flere cores, ingen tvivl om det, Penryn som udkommer næste år er quadcore, og AMD´s næste udspil er vist også quads.


    Som sagt kan du clocke Q6600 så du rent ydelsesmæssigt kommer op og yder det samme eller bedre end E6850, du har bare 2 cores mere at trække på :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Som sagt kan du clocke Q6600 så du rent ydelsesmæssigt kommer op og yder det samme eller bedre end E6850, du har bare 2 cores mere at trække på :)


    lol.. det er et meget dårligt agument, som man desvære ser tit


    du kan ikke sammenligne en cpu der er clocked med en der ikke er
    og så har en E6850 støre clocke potintale da den ikke bliver nær så varm og starter på et højre udgangs pungt


    meget få ting understøtter dual - as it is - ingen gang vista gør det
    så der går nok en rum tid før quadro bliver understøtted -
    og til den tid kommer der en TRUE quadro (penry) i stedet for den kiks = 2 dual core limet sammen



    cheese

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon


    lol.. det er et meget dårligt agument, som man desvære ser tit


    du kan ikke sammenligne en cpu der er clocked med en der ikke er
    og så har en E6850 støre clocke potintale da den ikke bliver nær så varm og starter på et højre udgangs pungt


    Hvad er da det for noget pis at lukke ud hr. En bolle?


    Manden har jo ikke andet end ret? Læs hvad han skriver:


    En Q6600 kan Clockes op at yde det samme som en E6850, bare med 2 cores mere?


    Snakkede han om en overclocket E6850? Nej, det gjorde han vidst ikke?


    Læs hvad folk skriver inden du begynder med dine iiih så kloge kommentarer som vi ser ofte fra dig ;)


  • vrøvl, der er vist ikke så meget andet at sige til det.


    Bare for at tage én af de fejlagtige postulater:


    Myth: Some versions of Windows Vista won't support dual-core CPUs or 64-bit processors.


    Reality: Every Vista version supports dual-core processors, and every version is available in a 64-bit native version as well.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().


  • ØV! Skulle lige til at poste det samme :boxing: :D

  • At påstå at der ikke kommer nogle spil/programmer der understøtter Dual/quadcore er også vrøvl.


    Crysis og Alan Wake er begge spil som er optimeret til Quadcore, ikke dual men quad (syntes jeg har skrevet det før?!)


    Og når Penryn på et tidspunkt næste år udkommer kan vi godt vædde om de 2 spil er de eneste der understøtter Dual/Quad, eller om der er kommet flere spil og applikationer som udnytter 4 cores.
    Q6600 koster 1800 idag, så jeg gad ikke vente på penryn, det er helt sikkert :)
    Og en helt anden ting, Penryn bliver IKKE banebrydende på samme måde Core 2 duo blev det sat overfor sin forgænger, forskellen mellem Kentsfield og Penryn er mildest talt beskeden når vi snakker ydelse (som det er nu)
    Men når der kommer applikationer som understøtter SSE4, så kan det være jeg vælger at opgradere :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().


  • der er da ingen grund til at blive grov ?


    det er mit synspungt og det holder jeg fast ved


    og det jo netop det jeg mener, at E6850 skal da clockes lige så mange procent
    for man kan sammenligne dem


    nå jeg siger vista ikke understøtter dual/quad mener jeg selve styre systemet
    programmer og spil understøtter dual/quad under vista, og xp for den sags skyld


    det sidste gider jeg ikke kommenterer, hvis du har et problem så ved du hvor min PM er


  • Dit synspunkt holder bare ingen steder?


    Du skriver direkte at man ikke kan sammenligne de 2 på nogen måde, du nævner ikke noget sted at det er efter DIT synspunkt - For så er det en helt anden snak..


    Og nej, en E6850 skal ikke OC'es samme procentdel for at man kan sige at en Q6600 yder samme som en E6850..


    Tænk realistisk, og formuler dig ordentligt ;)


    hvis du har et problem så ved du hvor min PM er


    Nu er der på ingen måde grund til at du begynder at blive smart i tapetet også ;)

  • Prøv nu at læse: http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=130


    Vista understøtter dual core, der hvor både vista og XP har problemer er hvis du har et bundkort med 2 fysiske CPU´er, så finder den kun én.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Prøv nu at læse: http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=130


    Vista understøtter dual core, der hvor både vista og XP har problemer er hvis du har et bundkort med 2 fysiske CPU´er, så finder den kun én.


    Opgiv det.. Han kan ikke forstå det.. :roller:


    Edit* DonRon - Vil lige råde dig til at holde ret lav profil i PM.. Ellers kan du møde mig en dag og se hvor stor du så er ;)