Flere ram ?

• Jeg har i øjeblikket som det kan ses i min sig 2x1gb mushkin ram sidende i maskinen. Jeg overvejer dog kraftigt at smide nogle flere ram i da jeg ofte arbejder med meget store filer og ofte flere store filer.

Hva vil i anbefale at man gør har kigget lidt på både 2x2gb og 2x1gb. Det er ca. dobbelt pris hvis man smider 2x2gb kontra 2x1gb så der er ikke rigtig noget at spare ved de flere ram.

Er der ret meget at hente fra 4-6gb ???

Nogen der har erfaring med det??

Hvordan med ydelse når der køres med mere end to klodser ??

Hvilke ram kan anbefales som er rimelig billige ??

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• XP32 kan faktisk ikke klare 4gb ram den bruger kun 3gb det er blokeret.

Jeg kører Vista Ultimate 64bit så den skulle nok kunne bruge dem. Så vidt jeg ved skulle den gerne æde 4gb pr. kerne dvs. 8gb uden problemer med en core2duo.

• Hvis du bare skal have nogle billige ram er Kingston Value ram næsten altid værd og anbefale. Ellers koster 2x1 GB Corsair Twin2X PC6400 Cl4 ram omkring de 800-850 kr, vil også mene det de går ind under "rimelig billig".

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• du burde sagtens kunne kører med 4x1GB og det vil jeg anbefale dig, de skal gerne have samme chips men mærke er underordnet

Du kan se hvilke chips der er på hvad her : http://ramlist.ath.cx/ddr2/

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• Ahh den der chipliste var da en smart ting så er det bare lige med at finde de ram man selv har :)

Ja 4x1gb burde fint kunne køre med hva med 2x1gb og 2x2gb ??

• Ok det er sådan lidt svært at finde ud af hvilke man skal snuppe så.

Jeg har følgende mushkin ram: PC2-6400 XP2

Hvilke ram vil i så anbefale jeg køber og smider i ??

• NM fandt sgu et sæt mushkin lige som dem jeg har godt nok ikke den billigste løsning men er nok ikke helt dumt at have 4 ens klodser :)

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    NM fandt sgu et sæt mushkin lige som dem jeg har godt nok ikke den billigste løsning men er nok ikke helt dumt at have 4 ens klodser :)

Præcis. Du har D9GMH ik?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.