Den BEDSTE Zepto.

  • Jeg har lige bestilt en Znote 6224W - Kan sku ikke vente til jeg får den!...

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Jeg har lige bestilt en Znote 6224W - Kan sku ikke vente til jeg får den!...


    Hehe det har jeg selv.. Får den tirsdag :D Glæder mig som et lille barn!!!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Jeg skulle få min torsdag også et 12 cellet batteri om 3-4 uger .. det bliver så lækkert kombinneret med 3Gs mobileinternet.. mhm!

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • hehe okai... Hmm nøjes med det 6-cellede indtil videre... Men kan da være jeg skal ha' fat i et 12-cellet senere.. :D Nu må vi se... hehe men som sagt glæder mig som en sindsyg :clap:
    Hehe 3G er ikke så "in" her hvor jeg bor (læs IKKE MULIGT :boxed:) Så jeg må nøjes med min 6mbit adsl forbindelse.. Har dog trådløst netværk ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • når man bruger sådan en cpu som hp kunne finde på at bruge i sine maskiner, så er man sgu blevet for oem.. hvad er det fede?


    det er jo ikke sjovt at sidde med et 8600M GT og en snottet lille T7250 med sølle 2 MB Cache.. Godt nok en ærgelig oplevelse.


    Men jo da, bestemt en lækker sag (pænere i virkeligheden end på billeder). Dog er højtalerne i skærmen alt, alt for fremtrædende hvilket imo er meget ærgeligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spyro
    når man bruger sådan en cpu som hp kunne finde på at bruge i sine maskiner, så er man sgu blevet for oem.. hvad er det fede?


    det er jo ikke sjovt at sidde med et 8600M GT og en snottet lille T7250 med sølle 2 MB Cache.. Godt nok en ærgelig oplevelse.


    Men jo da, bestemt en lækker sag (pænere i virkeligheden end på billeder). Dog er højtalerne i skærmen alt, alt for fremtrædende hvilket imo er meget ærgeligt.


    Nu er det ikke alle der arbejder brutalt på processor delen, og en T7250 er alt nok. Men kan jo altid ønske sig mere, men den model skal nok dække Deres krav.


    Quote

    Hehe 3G er ikke så "in" her hvor jeg bor (læs IKKE MULIGT ) Så jeg må nøjes med min 6mbit adsl forbindelse.. Har dog trådløst netværk


    du kan ikke udnytte så meget via wireless anyway ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spyro
    når man bruger sådan en cpu som hp kunne finde på at bruge i sine maskiner, så er man sgu blevet for oem.. hvad er det fede?


    det er jo ikke sjovt at sidde med et 8600M GT og en snottet lille T7250 med sølle 2 MB Cache.. Godt nok en ærgelig oplevelse.


    Men jo da, bestemt en lækker sag (pænere i virkeligheden end på billeder). Dog er højtalerne i skærmen alt, alt for fremtrædende hvilket imo er meget ærgeligt.


    Fra hvad jeg har læst er der ikke ret stor ydelses mæssig forskel på T7300 med 4mb cache og så til T7250 med 2mb cache... T7250 har bare den fordel at den ikke bliver nær så varm som T7300 pga. af den lavere cache... Så jeg er sQ meget godt tilfreds.... Men skal da afprøve bioshock når jeg får den hjem, vil da lige se hvad den kan :D


    Hehe er enig i at man ikke kan sammenligne det med en stationær E6850, et 8800 GTX osv. Men jeg er rimelig meget på farten og har behov for en computer jeg kan tage med mig... Så synes faktisk at Zepto'en her er rimelig kraftig, faktisk noget af det kraftigste jeg har set på det bærbare marked... med mindre man vil rende rundt med en 17" slæbbar med SLi grafikkort... Så jeg glæder mig sQ :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum



    du kan ikke udnytte så meget via wireless anyway ;)


    Haha hvem har bildt dig det ind..?! Jeg kan da sagtens udnytte min 6mbit forbindelse fuldt ud over 54mbit wireless... LOL..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Quote

    Haha hvem har bildt dig det ind..?! Jeg kan da sagtens udnytte min 6mbit forbindelse fuldt ud over 54mbit wireless... LOL..


    Ja, og du vinder også 80mill i lotto samme dag der 2 søndage i én uge

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Ja, og du vinder også 80mill i lotto samme dag der 2 søndage i én uge


    Hehe nu forstår jeg ingen ting..?!


    Tror du har fået det forkerte ben ud af sengen i dag knægt...
    Skal vi ikke bare holde os til topic from now on..!?

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Snakker I om to forskellige ting?


    6mbit over 3G er ikke videre realistisk. Ikke af hvad jeg har prøvet. Men 6mbit over et 54mbit trådløst netværk er ikke noget problem. Jeg har hevet over 1,5 megabyte/s ned fra en 20mbit forbindelse over mit 54mbit wlan, uden problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen
    Snakker I om to forskellige ting?


    6mbit over 3G er ikke videre realistisk. Ikke af hvad jeg har prøvet. Men 6mbit over et 54mbit trådløst netværk er ikke noget problem. Jeg har hevet over 1,5 megabyte/s ned fra en 20mbit forbindelse over mit 54mbit wlan, uden problemer.


    Hehe ved ikke hvad bublegum snakker om... For ja 6mbit over 3G er urealistisk... Men som jeg skriver (rimelig tydeligt synes jeg selv)..


    Quote

    Hehe 3G er ikke så "in" her hvor jeg bor (læs IKKE MULIGT ) Så jeg må nøjes med min 6mbit adsl forbindelse.. Har dog trådløst netværk


    Quote

    Haha hvem har bildt dig det ind..?! Jeg kan da sagtens udnytte min 6mbit forbindelse fuldt ud over 54mbit wireless... LOL..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • der er kun 3,5mbit, 1,5mbit og 387kbit forbindelse med 3G - og de dækker faktisk det meste af DK med den lille forbindelse, hvilke er en fin forbindelse til at arbejde på.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Hehe nu forstår jeg ingen ting..?!


    Tror du har fået det forkerte ben ud af sengen i dag knægt...
    Skal vi ikke bare holde os til topic from now on..!?


    1.
    Jeg er ikke en knægt


    2.
    Jeg forsøger at sige, at du ikke kan få 100% udnyttelse af båndbredden via Wireless.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    1.
    Jeg er ikke en knægt


    2.
    Jeg forsøger at sige, at du ikke kan få 100% udnyttelse af båndbredden via Wireless.


    På trods af det, ville jeg være pænt skuffet hvis jeg ikke engang kunne få 6mbit igennem et netværk der kører 54mbit standard.


    eller snakker du 3G?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    På trods af det, ville jeg være pænt skuffet hvis jeg ikke engang kunne få 6mbit igennem et netværk der kører 54mbit standard.


    eller snakker du 3G?


    Jeg snakker generelt wireless forbindelse.
    Den evige snak om fuld/100% udnyttelse af båndbredden i trådløs sker aldrig.


    Man skal absolut være opmærksom på, at et trådløs netværk giver en væsentlig lavere ydelse, end et ikke trådløst netværk. Årsagen er måden, hvorpå trådløst arbejder, ved hele tiden at søge efter en forbindelse. Der vil så opstå en stor mængde ”spildt” trafik på mediet, og dette sat sammen med forstyrrelser udefra som støj, vil det igen reducere signalet og sænke sendestyrken.

  • På trods af spild, var din udtalelse kraftigt overdrevet. Eller også har der ligefrem været noget galt.
    Har gennem tiderne haft en Netgear og to Linksys routere, ingen af dem har været i nærheden af hvad du snakker om. Hvis en router ikke kan bære en 6mbit linie er der da noget helt andet galt.
    Igen, jeg sidder på en linie der er væsentligt større (trådløst) og den trækker uden problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen
    På trods af spild, var din udtalelse kraftigt overdrevet. Eller også har der ligefrem været noget galt.
    Har gennem tiderne haft en Netgear og to Linksys routere, ingen af dem har været i nærheden af hvad du snakker om. Hvis en router ikke kan bære en 6mbit linie er der da noget helt andet galt.
    Igen, jeg sidder på en linie der er væsentligt større (trådløst) og den trækker uden problemer.


    Jeg har da aldrig nogensinde sagtd en ikke kan trække den. Jeg siger du du aldrig vil kunne udnytte f. eks 54Mbit 100%
    Det samme gælder 300Mbit eller 1GB.


    At du har et 54Mbit netkort, så er den da ikke ensbetydende med du udnytter de 54Mbit 100%.


    Nedestående er et eks.:


    Den angivne hastighed på de trådløse netværk er overdrevne og kan være forvirrende for forbrugerne. De to vigtigste grunde til at man ikke opnår den teoretiske hastighed er:
    1.Ved WLAN er der en hel del overhead, altså en god del af båndbredden der bruges til at "pakke" de egentlige data ind, så de bedre kan detekteres korrekt i hos modtageren. Dette er nødvendigt, da bit-fejl-raten er væsentligt større, når signalet sendes gennem luften i forhold til et kabel.


    2.De 54 Mbit (eller 11 Mbit) deles af klienter, som benytter samme AP, og de skal vente på hinanden og tjekke, at de ikke "snakker i munden på hinanden". Derfor vil hastigheden også faldet drastisk, jo flere klienter du kobler på.
    ------

  • Øh, hvad?


    Du citerer ham netop mht. den 6mbit forbindelse, og skriver at han aldrig vil kunne udnytte det alligevel. Hvordan skal det ellers fortolkes?


    Quote

    Hehe 3G er ikke så "in" her hvor jeg bor (læs IKKE MULIGT ) Så jeg må nøjes med min 6mbit adsl forbindelse.. Har dog trådløst netværk


    Dit svar:

    Quote

    du kan ikke udnytte så meget via wireless anyway


  • Jeg tror vi misforstår hinanden. Jeg har heletiden prøvet at sige, at man ikke kan udnytte de lovet trådløse hastigheder. Jeg siger ikke, at man ikke kan have 20Mbit gennem en trådløs router