Har fået en opgave i skolen, hvor jeg skal skrive bærbarens historie. Har søgt på google efter noget stof om det, men kan særlig meget.
Så hvis nogen har et link til noget, må i meget gerne give mig det
Har fået en opgave i skolen, hvor jeg skal skrive bærbarens historie. Har søgt på google efter noget stof om det, men kan særlig meget.
Så hvis nogen har et link til noget, må i meget gerne give mig det
Hva faen er en "Bæbar"? Et dårligt sted at gå i byen?
QuoteOprindeligt indlæg af Tarantula
Oops... har fået det rettet
QuoteOprindeligt indlæg af Marquis
http://en.wikipedia.org/wiki/Laptop
Var mere dansk jeg ville have, men hvis der ikke er noget, må jeg jo leve med engelsk
Skal kilderne være på dansk? ellers gør det vel ikke det store at tingene står på engelsk, som jeg ser det.
Husk dog at bakke dine informationer op fra Wiki, da den ikke ses som en valid kilde.
Ellers lur mig, om de ikke har nogle bøger på biblioteket
QuoteOprindeligt indlæg af Macimuz
Skal kilderne være på dansk? ellers gør det vel ikke det store at tingene står på engelsk, som jeg ser det.
Husk dog at bakke dine informationer op fra Wiki, da den ikke ses som en valid kilde.
Jeg er temmelig sikker på, at de tager det for gode varer i folkeskolen. Men ikke på universiteterne, nej.
Lur mig om du ikke finder noget ved at søge på computerens historie
Ikke mindst hvis man smutter en tur på biblioteket, som har et hav af bøger om netop ovenstående emne
Skal også på biblioteket her i morgen, men ville være rart at komme i gang, da den skal afleveres på mandag.
Det ville hjælpe lidt, hvis du fortalte hvilket niveau opgaven skal laves på. Snakker vi folkeskole eller gym?
Og her er en lille kilde mere jeg fandt: http://inventors.about.com/library/inventors/bllaptop.htm
Hvis det skal være dansk, så tror jeg ik du finder så meget, da det jo er et ret "kedeligt" emne.
Hvad er ideén med opgave? Bare at remse en masse årtal, navne og teknologier op? Det er pænt kedeligt efter min mening.
Synes lige så meget du bør lede efter kilder, som skriver noget om laptoppens betydningen for samfundet. Hvordan det har påvirket erhvervslivet igennem de forskellige generationer af bærbare og sådan noget. Du kan sikkert komme på flere ideér selv.
PS. Det sidste afsnit var ment som input, hvis du ikke allerede havde overvejet det. "Lød" det ik til i din første post.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Frankovic
Det ville hjælpe lidt, hvis du fortalte hvilket niveau opgaven skal laves på.Snakker vi folkeskole eller gym?
Og her er en lille kilde mere jeg fandt: http://inventors.about.com/library/inventors/bllaptop.htm
Hvis det skal være dansk, så tror jeg ik du finder så meget, da det jo er et ret "kedeligt" emne.
Hvad er ideén med opgave? Bare at remse en masse årtal, navne og teknologier op?
Det er pænt kedeligt efter min mening.
Synes lige så meget du bør lede efter kilder, som skriver noget om laptoppens betydningen for samfundet. Hvordan det har påvirket erhvervslivet igennem de forskellige generationer af bærbare og sådan noget. Du kan sikkert komme på flere ideér selv.
PS. Det sidste afsnit var ment som input, hvis du ikke allerede havde overvejet det. "Lød" det ik til i din første post.
Det er gym Teknologi B, opgaven går ud på at skrive om bærbaren og hvad forskel den har gjort.
EDIT: Syntes det er ret svært at skulle lave en rapport om noget efter første time, og læren bare giver en opgaven i hånden, uden at fortælle noget om det.
Var IBM ikke de første på markedet? Eller ihvertfald de første, som lavede bærbare computere i større skala.
Du kunne jo overveje at ringe og høre dem om de har noget materiale.
QuoteOprindeligt indlæg af Lecter
Var IBM ikke de første på markedet? Eller ihvertfald de første, som lavede bærbare computere i større skala.
Du kunne jo overveje at ringe og høre dem om de har noget materiale.
Jeg skal ikke lave hele bærbarens historie, men mere udviklingen, altså dengang, nu og fremtid, men vil prøve og se på det.
jamen ideeen var vel egentlig bare en videre udvikling af den "elektroniske" skrive maskine.'
Kan huske noget med et skab man kunen slæbe med og så slå tastaturet ud son en "hylde" og inde bag ved var skærmen.
Den hed vist nok noget med m.
ser lige om jeg kan fange navnet til dig...
Hygge
QuoteOprindeligt indlæg af Tarantula
Øhh, jeg har faktisk været sådan et sted i Skotland....
Har ingen forslag til emnet udover hvad der allerede er nævnt.
QuoteOprindeligt indlæg af Maverick
Øhh, jeg har faktisk været sådan et sted i Skotland....
Har ingen forslag til emnet udover hvad der allerede er nævnt.
Jeg er igang med at skrive om dens historie på LaptopWorld og har pt 40 sider som skal gøres helt færdig samt reduceres. Men dette er ikke færdig i nær fremtid, så det hjælper ikke meget. Du kan kigge på bogen skrevet af Scott Mueller - Upgrading and repairing laptops http://www.google.dk/search?hl…d+repairing+laptops&meta=
dog engelsk, men lidt kan du vel