Hvilken class?

  • Hey, har tænkt mig at starte på WoW, og har bestemt mig for at jeg vil være Draenei.
    Men hvilken class er bedst?
    Vil helst være en spell caster - så har tænkt på shaman og mage, måske noget andet hvis i kommer med gode ting om dem.


    Vil være rigtig dejligt hvis folk vil sige hvad de positive ting og negative ting er ved begge classes.
    Er totalt noob til det der med hvad de kan og ikke kan, ved bare at mage ikke er den bedste i meelee...


    /Flindt_DK :rules:

  • Mage er super sjovt, har selv en i lvl 70. Både fire og frost er sjovt, det er en smagssag synes jeg selv. (Her snakker vi lvl-up.) Dog synes jeg at fire er suverænt det bedste til at gå level i, og også det sjoveste at spille over længere tid. Hvis du vil være caster ville jeg klart vælge mage, da det er imo, den ultimative caster. Super god dmg. Det med melee betyder intet, mages er ikke lavet til at gå i melee. Derimod har en mage super fordele som caster. Mange spells at lege med osv.


    Shaman er også lækkert at spille. Min er dog ikke højere end de 50 stykker. Jeg valgte dog at gå melee, altså enhancement spec. Det betyder at man vælger at bruge økser eller andet og gå melee. Ligesom rogues, warriors osv. Shamans kan også caste spells, dog ikke det vildeste da jeg ikke synes de har mange spells at lege med. Dog kan de sagtens lave en stor slat skade højere i lvl. En anden mulighed ved shamans er at de kan heale. Shaman healere er super i højere lvl også, så der er det jo klart en mulighed også hvis du da gider. (kan ikke anbefale at gå healer spec mens du ikke er lvl 70 haha) :)

  • Altsåeh - Magen er jo klart den bedste spellcaster, og du vil med denne class blive prioriteteret frem for en fx Elemental Shaman i raids. Men Mages er også en meget over-populated class (spiller den bl.a. selv), så hvis du vil være anderledes, samt have flere muligheder i dit spil kan du jo vælge shaman, her kan du jo nemt skifte til at være healer - som mange folk hungrer efter.
    At vælge class er og bliver svært - ligemeget hvor valget ligger.
    Men ho´vedridsene er iflg mig.
    Shaman - Hybrid = mulighedernes mester.
    Mage - Spellcaster, Vendingmachine og CrowdController = Masser af fede spells, men sådan tænker andre folk også.


    Rasmus
    70 mage og 70 drood Deathwing-EU

  • Så lidt ;)


    Shamans er slet ikke dårlige casters, dog bare lidt kedelige some elemental (caster spec), da jeg ikke synes de har så meget at vælge imellem.

  • Imo betyder det ikke noget at mage måske er en smule overpopulated som nybegynder. Der synes jeg det handler om at starte en class man synes er rar at spille og så have det sjovt i stedet for at gøre alt for at være sikker på at komme med i hvert et party/raid, whatsoever. Jeg synes klart du skal vælge hvad du synes lyder bedst :)

  • Quote

    Originally posted by Brtlsn
    Så lidt ;)


    Shamans er slet ikke dårlige casters, dog bare lidt kedelige some elemental (caster spec), da jeg ikke synes de har så meget at vælge imellem.


    OFFTOPIC:


    Men med et stormstrike-pet er de IMBA dmg , har selv leget stomstrike pet på min lillebrors shammy (enhancement), den anden shaman slog 3,2k crits i blåt gear på Lightning Bolts.

  • Quote

    Originally posted by ralle222


    OFFTOPIC:


    Men med et stormstrike-pet er de IMBA dmg , har selv leget stomstrike pet på min lillebrors shammy (enhancement), den anden shaman slog 3,2k crits i blåt gear på Lightning Bolts.


    Ekstra naturedmg er slet ikke dårligt nej :clap:

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK


    Det er bare en af de ting shamans kan. Det er bare en class ting some shaman kan. For eksempel kan en mage lave modstandere til får, warlocks kan lave forskellige pets, osv ;)

  • Har nu besluttet mig for at jeg vil være Draenei Mage!


    Men hvad skal jeg gå efter i skills?
    Arcane, Frost eller Fire?
    Syntes at Arcane lyder vildt fedt!
    Hvad med wands?
    Hvis jeg så går efter Arcane skills, skal jeg så også tage dem som giver arcane damage? eller er det care?

  • Lad være med at gå arcane, det er suverænt det dummeste du kan gøre mens du lvler hvis du spørger mig. Det er virkelig ikke det værd. Gå fire eller frost alt efter hvad du helst vil.
    Med hensyn til wands, tjaaaah. Bare tag hvad der kommer. Det er ikke så vigtigt med wands da din primære skade er frostbolts eller fireballs osv.

  • Shadow priest er også meget sjov, du kan jo prøve, og så se hvad du bedst synes om. Mage holder dog hvis du spørger mig :D