vista Eller XP ?HJÆLP

• hej alle,

i skal lige hjælpe mig med det sidste.

ville vista home premium 64 bit være et godt valg!? handler det ikke bare om at hente de allernyeste drivere til ens bundkort, grafikkort (64bit drivere) osv. så kører det eller?

har ikke så meget forstand på det, men har læst mange delte meninger, men mest positive.. men vil sgu gerne have det bedste ud af det generelt. Så håber lidt på noget respons. Der er desuden også basic, premium, ultimate?!

eller skal jeg bare vælge XP?

her er min comp i mere eller mindre omfang:
    Gigabyte GA-P35-DS4, Intel P35,
    Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX,
    Inno3D GeForce 8800GTS, PCI-E
    Samsung SP T166 500GB, SATAII, 16MB
    Corsair TWIN2X2048-6400C4D, 2x1024MB

• xp kan jo køre alt, hvor vista 64 stadig har nogle driver problemer
    men man kommer ikke uden om vista pga. direktx10

så du kunne jo købe begge i oem version til 700.- stykket

eller starte med xp og så hoppe på vista vognen når sp1 lander og dx10 spilne bliver mere udbredt

nice mobo :9xo

• tak for dit svar... :)

Jamen har jo XP Home lige pt. og har overvejet at tage et vista 32 bit,. Skal ikke OC eller køre nogle sindssyge programmer :) men tilgengæld så kommer min kommende CPU "Q6600" til at understøtte 64bit, men der er jo ingen forskel rent ydelses mæssig på 32 og 64 i spil som sådan, eller hvordan ser det ud ?!

Og jeg har læst mange har - haft problemer med vista, men har også tilgengæld læst at det kræver de helt nye opdateringer der er vista 32 eller 64 og mange slet ikke har de problemer, det er forskelligt.

nej vista bliver lidt ligesom nødvendige for gamers pga. DX 10 vil jeg tro medmindre at XP bliver opdateret med DX 10 hvilket jeg tvivler på, sådan lige foreløbelig.

Desuden har vista en store opdatering klar meget snart, men det ved de fleste vel :) og mon ikke den opdatering vil kunne hjælpe rigtig mange ?!

• Hejsa

Nu har jeg prøvet både XP 32/64Bit og Vista 64Bit og er sku ikke inponeret over det vista enu.

køre pt med XP x64 og det køre sku bare !!!

så ville nok vænte lidt mede det vista sjov der, men det er jo så bare min mening pt.

held og lykke med dit nye setup. :cheers:

PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3

• Kører selv med 64bit vista lige nu, og må sku indrømme at jeg ikke kan se nogen grund til at skifte til det i forhold til XP.
    Kan ikke se den store forskel i de 2 styresystemer, udover at vista ser lidt mere blæret ud imo.
    Hvis jeg havde XP installeret ville jeg ikke gide at installere vista og omvendt, kan simpelthen ikke se den store forskel i de 2 OS

- Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

Originally posted by lokkedue
    Kører selv med 64bit vista lige nu, og må sku indrømme at jeg ikke kan se nogen grund til at skifte til det i forhold til XP.
    Kan ikke se den store forskel i de 2 styresystemer, udover at vista ser lidt mere blæret ud imo.
    Hvis jeg havde XP installeret ville jeg ikke gide at installere vista og omvendt, kan simpelthen ikke se den store forskel i de 2 OS

her tænkte jeg mere på den kommende mulighed i spil som f.eks. dx10 ? det har xp jo ikke ? og ved ikk om det bliver lavet til xp?

• det gør det ikke, for ellers gad folk næppe at skifte

de (M$) skulle helere lave et styre system der understøtter multi core i selve os, og så DX10 til xp

yes im dreaming

• Kører Ultimate og jeg synes ikke rigtig jeg bruger noget af pakken overhovedet... Ved ikke hvad fordelen ved ultimate er men jeg kører det sgu bare så det ligner xp :P

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe