Utætte radiatore - forslag til tætning eller udskiftning?

• Hej Tweakere!

Jeg har været så smart at bruge for lange skruer til montering af mit vandkøling, så de er gået ind i lammeller og løberbanerne til vandet er også ødelagt så vandet siver ud..

Radiatorene er HW-Labs GTS 240 og en HW-Labs GTS 120.

Er der nogen der har forslag til hvordan disse kan tætnes så de kan bruges igen, eller er de bedre at smide dem ud og købe noget nyt?

i så fald, er HTSF Dual 120 og HTSF 120 std. Noget i kan anbefale eller er der bedre til pengene?

På forhånd tak. :cheers:

• kør ud til din autoforhandler og sig du skal bruge en radiator tætner.

Det tætner mindre revner i hele kølesystemet på en bil.

Jeg vil ikke garantere at vandet forbliver klart, men det er da værd at prøve istedet for at bruge 1000kr på nogle nye.

Originally posted by Shooqer
    kør ud til din autoforhandler og sig du skal bruge en radiator tætner.

Jeg vil ikke garantere at vandet forbliver klart, men det er da værd at prøve istedet for at bruge 1000kr på nogle nye.

Ja helt bestemt. Jeg må se om jeg kan finde noget der kan bruges. Takker! :9xo

• Jeg så engang et afsnit af McGywer :clap: hvor han tætnede en køler på en bil med et æg....ved ikke om det kan bruges i denne sammenhæng, da køleren ikke helt har samme temps. og hviden måske ikke stivner og lapper huller....men tænk over det :crazyeyes:

Originally posted by Shooqer
    kør ud til din autoforhandler og sig du skal bruge en radiator tætner.

tror det kræver høje temps for at virke

Originally posted by Ghe2
    Jeg så engang et afsnit af McGywer :clap: hvor han tætnede en køler på en bil med et æg....ved ikke om det kan bruges i denne sammenhæng, da køleren ikke helt har samme temps. og hviden måske ikke stivner og lapper huller....men tænk over det :crazyeyes:

McGywer FTW...... :clap:

Tilbage til topic: Jeg ville ikke turde løbe an på at det holdt tæt. Med andre ord ville jeg udskifte dem......

Originally posted by Boris

Jeg ville ikke turde løbe an på at det holdt tæt. Med andre ord ville jeg udskifte dem......

Jaja Boris, det sagde du også til mig da jeg dummede mig med min HW Labs 120mm rad for et par måneder siden :p

Jeg fandt varmepistol frem til at tørre rad igennem så der ikke er fugtigt ved hullet, lodde med så høj varme at tin'en sætter sig lidt inde i selve hullet.
    Det er lidt på kompromis af flow, men det virker endnu, selvom det er 2 måneder siden jeg var uheldig.

-hvis du tør kan man lodde det, men det bedste er at købe nye.

• Bare vent til den springer læk, Daniel..... ;)