Tr 120 Ultra

• De temps. nægter jeg at tro på alle dem som er under ambient er passer i hvert fald ikke, derudover så skulle din CPU være 29C ved fuld load med en ambient på ca. 23C så er det kun 6C forskel det er simpelthen for lidt....

Originally posted by DonRon
    hvad vil du have jeg skal gøre ?

jeg har oploaded alt i har bedt om inc. photo af skærmen m/temp

intet vent på at der komme programmer der kan måle temps ordentligt :D

• Jeg har også en E6850 men har ikke fået sat den i endnu, skal også have skiftet bundkort til MSI Platinum...

• plus 10-15 grader. G0 stepping kan som sagt ikke rigtig finde ud af det. Jeg ville holde den ved max 50-60 i max load 24/7, da det jo er ca. 60-80 IRL

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by Svan

Jeg har også en E6850 men har ikke fået sat den i endnu, skal også have skiftet bundkort til MSI Platinum...

kan du se at komme i gang der du :pokey:

ok nice, hvad siger din core temps

Min måler også for lavt, men hvis jeg bruger ntune tror jeg tempsne passer meget godt små 45 stk. ved 3,7GHz ved 1,55Vcore, det er dog idle :D

Har ikke haft tid til at teste load, dog er jeg støt ind i et problem, mit mobo maxer. ud så kan ikke komme meget videre end 3,7GHz :crazyeyes:

tvivler på at din chipset køling er støre ind vores (p35-ds4)

der er langt fra socklen til lamellerne starter, så chipset køleren er ikke i vejen

Ja, det må der jo være noget om, så skal jeg bare beslutte mig til om jeg vil smide 700+ kr efter en køler... :D

Takker

• 700? så dyr er den da ikke!

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

• Men husk den temp du måler via bundkortet er dioden i soklen, ikke temp inde i cpu'en - så du skal lægge et par grader til :)

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    Men husk den temp du måler via bundkortet er dioden i soklen, ikke temp inde i cpu'en - så du skal lægge et par grader til :)

Tilsydeladende har vi ikke rigtig nogen programmer der måler temp. korrekt, så helt præcist kan vi ikke sige det:D

• Sådan en Thermalright Ultra 120 eXtreme koster jo 500,-

Jeg skal jo også ha blæser, jeg har overvejet 1 eller 2 af dem der Scythe S-Flex SFF21D på 8,7dba, men jeg ved ikke om de køler for lidt, jeg har ingen planer om at skulle OC'e, bare have en mere støjsvag køler og så self. en bedre temp. da CPUen nok holder lidt længre så

Men blæserne koster 114,75,- pr. stk., det er jo 229,50,- i alt for dem

Og så skal jeg have et Thermalright K8 Bolt-Thru Kit for at kunne montere 2 kølere, 49,95,-

Og så et par silikoneringe så jeg ikke får resonans, de koster 20kr stykket

Så rammer jeg ca. 820kr, excl. fragt

Men jeg vil da gerne høre fra nogen der har prøvet dem der 8,7dba blæsere, om de er OK eller om det bare er noget der kører rundt uden at køle en skid

• Har ikke prøvet lige de blæsere, men hvis ikke du vil oc, ville jeg tage den version der ikke er extreme, og så en ac arctic fan 120! Extremen har en ekstra heatpipe i midten yderst, som på nogle bundkort, f.eks. mit, rammer chipset køleren, og passer man ikke på kan den løfte denne lidt op fra chippen. Har selv skiftet mine alu blæsere ud med 2 ac 120, og de er kanon. Men da de kun kan vende een vej måtte jeg borde huller i den anden og være kreativ med ståltråd for at få den montere. Så jeg ville råde til kun at have een af dem (på indsugningssiden). De monteres ved at sætte plastikrammen fast, og så hænger selve blæseren i 4 stykker gummi. Men der skal arbejde til, idet de der tråde der skal sidde fast i skruehullerne ikke kan sidde der. Skruehullerne på de ac blæsere er nemlig ikke gennemgående. Det skal de først blive :)
    Men det jeg kan sige er at de flytter dejligt meget luft uden at larme - i hvertfald hos mig med min ståltråds montering.

Og nej, kan ikke lave billeder af det ; har prøvet, og kan ikke få dem skarpe.