USB PCMCIA kort ??

  • Er der nogen der ved om man kan købe et USB PCMCIA kort der får strøm direkte fra den bærbare, så man undgår ledningen fra PCMCIA til et usb stik ????

    ASUS VENTO,CHILL INNOVATION400w ,ASROCK P43Twins1600,
    Conroe E6600, 4 Gb Ocz800
    spinpoint 500gb SATAII
    ,ASUS EAX1300PRO SILENT/TD 256 MB DDR II
    ASUS F3sv

  • Lad mig lige forstå dig ret. Du vil gerne ha' en ekstern PCMCIA port eller hvordan??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Lad mig så se om jeg kan forklare mig korrekt :crazyeyes:


    Jeg har i øjeblikket et pcmcia med to usb porte, sådan et jeg skal sætte ind i en port på min bærbar. men det har et helt helvede af ledninger :boxed: altså en ledning der går fra pcmcia kortet til min eneste virkede usb port. Her fik jeg at vide at den fik
    at den fik støm fra usben.


    Det jeg så ønsker at vide er om jeg kan få et pcmcia kort hvor der ingen ledninger er, altså en der får strøm direkte i PC Card Slottet. ??



    Håber i cirka forstår hvad jeg mener :crazyeyes:

    ASUS VENTO,CHILL INNOVATION400w ,ASROCK P43Twins1600,
    Conroe E6600, 4 Gb Ocz800
    spinpoint 500gb SATAII
    ,ASUS EAX1300PRO SILENT/TD 256 MB DDR II
    ASUS F3sv

  • Altså jeg tror ikke du er "nød" at slutte den ledning fra din USB port til PCMCIA kortet. Dette skal sikkert kun benyttes hvis enheden du tilslutter skal bruge mere strøm end der kan trækkes fra PCMCIA porten... Hvad udstyr sætter du til den??


    Hvis det kun er ting som digital kamera, usb-sticks/mp3-afspillere osv. så tror jeg sagtens at det PCMCIA kort du har nu kan trække det uden at skulle bruge din eneste USB port ;)


    Det er lidt ligesom med USB-hubs, dem kan man få med og uden ekstern strømforsyning.. Dem med ekstern strømforsyning kan trække mere end dem der ikke har ekstern strømforsyning ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.