Indlæg af 5øren

    Kan afhente for en 1000 lap sidst på eftermiddagen idag? skal nemlig en tur til Ry alligevel. Går ud fra at det er den "gamle" udgave uden tastatur...
    Mit bud gælder så kun idag 8)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Der er ingen lede som kan tilføres snask ;)
    Heller ikke når vi snakker om slidtage



    Nej de sagde at jeg kunne prøve, men langt fra sikkert at det ville hjælpe.


    Nå men nu fik jeg skiftet topplade hængsler m.m , nu funker det bare kanon!
    kostede "kun" 599 incl porto. plade m. antenner+ 2 hængsler...

    Ok, har også lige snakket med asus support. De sagde at når det er nye hængsler der kommer på skal de ikke smøres... kun hvis de en gang i fremtiden begynder at gå stramt.

    Lad mig så se om jeg kan forklare mig korrekt :crazyeyes:


    Jeg har i øjeblikket et pcmcia med to usb porte, sådan et jeg skal sætte ind i en port på min bærbar. men det har et helt helvede af ledninger :boxed: altså en ledning der går fra pcmcia kortet til min eneste virkede usb port. Her fik jeg at vide at den fik
    at den fik støm fra usben.


    Det jeg så ønsker at vide er om jeg kan få et pcmcia kort hvor der ingen ledninger er, altså en der får strøm direkte i PC Card Slottet. ??



    Håber i cirka forstår hvad jeg mener :crazyeyes:

    Er der nogen der ved om man kan købe et USB PCMCIA kort der får strøm direkte fra den bærbare, så man undgår ledningen fra PCMCIA til et usb stik ????

    Jeg sidder og skal lave en cd til at flashe min ami bios.


    Jeg har hentet en Img. fil ned fra Gericoms side, hvor der ligger følgende filer i.


    autoexe.bat ( Ms dos batchfil )
    Bios.rom ( rom fil )
    Choise.rom ( msdos program )
    command.rom ( msdos program)
    io.sys ( systemfil)
    msdos.sys ( systemfil)


    jeg læser så på nettet.. den ene fremgangsmåde siger.


    Brænd bios.rom og flash.exe til en bootbar cd


    den anden siger


    Brænd hele filen til datacd


    Hvad er det rigtige ??

    Så blev problemet løst.
    Fik en mail fra Asrock support:


    If 1394 ID was error, please refer attachment tool to fix it.
    Please refer below steps to input motherboards 1394 ID.
    STEP1: Find motherboards 1394 ID on FLOPPY1 connector and write it down. (Yellow tab)
    STEP2: Unzip attachment zip file to a bootable Floppy diskette.
    STEP3: After entering pure DOS environment, key in “fwguid c [1394 ID], press ENTER.
    After updating 1394 ID successfully, monitor will print “Write GUID function call OK message on screen. (1394 ID is 8 byte serial number. Ex: 00138F0000000091).


    STEP4: Reboot your system.


    * You could refer attachment image file to find motherboards 1394 ID.
    l If you did not have floppy drive, you could use bootable USB pen driver to fix it.
    l Please press F11 (Boot menu) at PC boot up and choose USB pen driver to boot into pure DOS

    Så har jeg fået samlet min nye puter med et asrock 1333 mb.


    Men der kommer en fejl i opstarten:


    1394 GUID are invalid in both cmos and flash!


    man kan dog bare trykke f1 hvorefter den starter op.


    Jeg har prøvet at clear cmos men det hjælper ikke, har også prøvet at disable onboard 1394 men hjælper heller ikke...


    Hjælper heller ikke at afmontere den ekstra 1394/usb bracket som medfølger.


    På driver disken er der ikke en driver til 1394 men det skal xp vel bare selv installere.

    Hej


    Er det egentlig lovligt at tage en backup af sin xp skive?
    Det drejer sig om min recovery skive til min bærbar, den er nemlig efterhånden temmelig ridset..

    Jeg har monteret en Arctic Cooling Freezer 7 Pro men den kører hele tiden med max rpm (2500) larmer!!


    Mit mb er et ASRock CONROEXFIRE med winbond sensorer.
    Ifølge vejledningen skal mon gå ind i bios og slå den automatiske overvågning fra, fordi køleren selv ændre hastigheden. Har jeg prøvet, ændrer ikke noget.


    ved at aktivere hardware monitor og ændre target til low eller medium kommer hastigheden dog ned.


    køleren burde vel selv styre hastigheden? 500-2500 rpm


    Fanspeed og everest mixer total rundt i temp og rpm :-(