'Must have software' til Windows XP?

  • Hey dudes!
    Lige pt har jeg intet beskyttelse, kun den der firewall der følger med alle windows... Mangler både antivirus, antispyware og så videre og så videre!
    Nu har jeg virkelig brug for jeres råd, skriv de mest nødvendige og bedste programmer indenfor de nødvendige kategorier, behøves ikke kun at være free softwares, men det skader da ikke hvis det er :)
    Tak på forhånd!

  • Vil mene det bedste antivirus er Kaspersky, men igen det kommer an på hvem der bruger computeren og om de ved hvad de laver.


    Jeg klarer mig fint med Active Virus Shield (som er et gratisprogram baseret på Kaspersky), og så med Comodo Firewall som firewall. Indimellem kører jeg så en onlinescan med f.eks. HouseCall, Panda osv., for at være sikker på at der ikke er en vira der er smuttet forbi det andet.


    Sidst og ikke mindst kører jeg SUPERAntiSpyware engang imellem, for at få ryddet ud i det skrammel.


    Så med brug af sin sunde fornuft kommer man langt, det har ihvertfald virket for mig hidtil :D


    Og så til sidst, så er der en nasty MSN virus ude, så hold øje med hvad i klikker på!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m



  • Kan du give lidt mere info på den? :)

  • Hejsa


    kan også anbefale Nod32 antivirus og evt Spybot1,4

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64