hvad er forskællen og har det nogle indflydelse på DX10 games
ved ikke lige hvad for en vista jeg skal vælge ud over det bliver en OEM udgave
Du er da ihvertfald bedre fremtids sikret med 64bit.
Udover at 64>32, så kan du jo bruge mange flere RAM i 64bit.
Jeg kører selv vista 64, og jeg har ikke oplevet nogle kompatabilitets problemer, eller noget der skulle tale imod 64bit.
QuoteOriginally posted by DonRon
Der er vise programmer som har lidt svært ved at blive installeret under 64 bit - men med det sagt kunne jeg ikke selv finde på at skifte tilbage! Det bliver bedre dag for dag.
Men jeg forstår dog ikke hvorfor du vælger en OEM udgave, hvis du skifter hardware tit er det som at tisse i bukserne. Det virker meget smart lige nu, da du spare penge, men i det lange løb bliver det træls da du så skal købe en ny vista key igen.
Mvh Stubkier
har hørt at man også kunne købe upgrade uden at have xp
og så installere prøve vertionen og der efter upgrade prøve vertionen til full upgrate
Det er rigtigt at der kan installeres alene med en upgrade. Man skal dog være opmærksom på at så er der faktisk ikke noget grund til at købe, da du alligevel ikke har licens til det du bruger, og i og for sig ligesågodt kunne bruge en pirat-version.
Og nej, det opfordrer jeg ikke til, tværtimod mener jeg at man ligesågodt (hvis man vil have VISTA) kan smide pengene til reatil med det samme.
/ask
QuoteOriginally posted by jacobask
Det er rigtigt at der kan installeres alene med en upgrade. Man skal dog være opmærksom på at så er der faktisk ikke noget grund til at købe, da du alligevel ikke har licens til det du bruger, og i og for sig ligesågodt kunne bruge en pirat-version.
Og nej, det opfordrer jeg ikke til, tværtimod mener jeg at man ligesågodt (hvis man vil have VISTA) kan smide pengene til reatil med det samme.
/ask
Jeg har opgrade og det eneste minus jeg lige kan finde er at man skal installere XP først når man skal installere 32-bit versionen...
QuoteOriginally posted by Svan
Jeg har opgrade og det eneste minus jeg lige kan finde er at man skal installere XP først når man skal installere 32-bit versionen...
Min pointe gik på Donron's udtalelse:
QuoteOriginally posted by DonrRon
har hørt at man også kunne købe upgrade uden at have xp
og så installere prøve vertionen og der efter upgrade prøve vertionen til full upgrate
Hvis man har en vertion af XP er det fint nok. Dog får man med upgrade vidst ikke muligheden for frit at vælge mellem 32bit og 64bit (hvis man senere vil skifte).
/ask
QuoteDisplay MoreOriginally posted by jacobask
Hvis man har en vertion af XP er det fint nok. Dog får man med upgrade vidst ikke muligheden for frit at vælge mellem 32bit og 64bit (hvis man senere vil skifte).
/ask
Det var nu ikke til dig det var bare en mere overall post...
Men hvad mener du med at man ikke har muligheden for frit at vælge mellem 32 og 64-bit forstår jeg ikke helt... Jeg har Ultimate Upgrade og både 32 og 64-bit medfølger og har haft installeret begge flere gange...
QuoteOriginally posted by Svan
Men hvad mener du med at man ikke har muligheden for frit at vælge mellem 32 og 64-bit forstår jeg ikke helt... Jeg har Ultimate Upgrade og både 32 og 64-bit medfølger og har haft installeret begge flere gange...
Fedt, så har jeg bare taget fejl (så er det kun OEM som er enten 32 eller 64 bit).
/ask
På shg.dk står der at man skal købe 64-bit ved siden af for ca. 100 DKK
Fatter jeg intet af da jeg købte min Windows Vista Ultimate upgrade hos prc-data.dk for ca. 2.500 kr. og der er både 32 og 64 bit med
Okay fandt denne hos midtdata.dk http://midtdata.dk/asp/index.a…midtdata.dk&mainfunc=link
men er i tvil om begge er med, sidst jeg tjekkede så skulle upgrade indholde begge og jeg fik begge med, dog så skriver shg.dk noget andet... kan være de har lavet en fejl, eller de har en meget speciel Vista pakke
QuoteDisplay MoreOriginally posted by jacobask
/ask
Jo, hvis du køber en 32 bit upgrade kan du købe en 64 bit version af vista for 90,- inkl. forsendelse, det er det jeg har gjort.
Jeg købte 32 bit upgrade og opdagede en lille seddel inde i æsken med et link hvor man kunne bestille 64 bit Vista for ca 70 kr + forsendelse, så jeg har fået 32 og 64 bit home premium til lidt over 800 kr
Her er linket: http://www.windowsvista.com/1030/ordermedia
Da jeg købte upgrade fik jeg begge udgaver med... fatter jeg ikke hvorfor mange andre ikke gør.
Fik du 2 dvd´er i samme æske?
QuoteOriginally posted by Malk
Fik du 2 dvd´er i samme æske?
Ja... to ens DVD den ene med 32-bit og den anden med 64-bit... har brugt begge og der er ingen problemer.
Æv, det er da bondefangeri at jeg skulle betale 100,- ekstra næsten + besværet med at bestille og vente på Dvd´en kom.
Det var et helvede at bestille den, den side der står man skal bestille den på virkede af HT da jeg prøvede at bestille den, er du klar over hvor frustrerende det er at skulle indtaste sin produktnøgle 15-20 gange fordi "siden ikke kan vises"
Hvad gav du for din upgrade?
Hvis der er bare en lille smule retfærdighed gav du 70-90 kr mere end mig da det var det som det kostede mig at bestille den
Gav noget med 2400 kr. for Ultimate hos prc-data.dk
ingen der kan fortælle hvad forskællen er på 32 og 64bit
QuoteOriginally posted by DonRon
ingen der kan fortælle hvad forskællen er på 32 og 64bit
der er ingen forskel andet end at 64Bit versionen kan køre 32Bit programmer samt 64Bit programmer.
køre du selv med vista 32bit