QuoteOriginally posted by celfa
Læs lige hvad han skriver
Læs hvad? Han siger jo netop han ikke har ændret det i PS overhovedet, udover crop og resize...
Læs hvad? Han siger jo netop han ikke har ændret det i PS overhovedet, udover crop og resize...
jeg skrev at jeg ikke har ændret andet end størrelse og beskæring
Men som sagt var lyset også temmelig specielt. der er en grund til at jeg har taget netop det billede også.
Edit: |Henrik|, du må da gerne lige dele lidt af det du evt har fundet ud af er nice med dit d40, de er jo næsten ens.. Feks om du skyder med noise reduction slået til?
Nå sorry, min fejl. Det var bare lidt underligt formuleret.
QuoteOriginally posted by Slacker
jeg skrev at jeg ikke har ændret andet end størrelse og beskæring
Men som sagt var lyset også temmelig specielt. der er en grund til at jeg har taget netop det billede også.
Edit: |Henrik|, du må da gerne lige dele lidt af det du evt har fundet ud af er nice med dit d40, de er jo næsten ens.. Feks om du skyder med noise reduction slået til?
Noise Reduction er altid slået til, kan man lige så godt i alle motiver.
Jeg har fundet ud af at et D40 er et super lækkert kamera, vel og mærke i den billige ende. Skriv hvis du vil vede noget.
Lige en ting: Hvis ikke du har gjordt det eller var fra std. af: For at få vist alle instillingerne i menuen, klik på Setup Menu > CSM/Setup menu > Full ( Min var stat til Simple fra std af, og der er alle instillingerne ikke vist )
Mit stod til full. Men jeg fik da slået noise reduction til
Men ja det her virker godt nok også lækkert. ret lille, let og stadig komfortablet at bruge. Byggekvaliteten virker lækker osv. Og kitobjektivet er mile foran Canons, ihvertfald mht byggekvalitet.
Og hvis man så får en flash, noget fotoskole og rensning oveni kan det vel ikke gå helt galt
Jeg køber nu nok et 400D om nogen tid. Hvor jeg, tiltrods hvor hvad folk siger, vil benytte kit-objektivet som walk-around til at starte med.
Jeg er lidt en Canon-fanboi, men det skal der vel også være plads til.
Og jeg har da været tilfreds med mange af de billeder jeg har taget hidtil, med et kompakt PowerShot A620. Så det går nok.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Berleburg
Jeg køber nu nok et 400D om nogen tid. Hvor jeg, tiltrods hvor hvad folk siger, vil benytte kit-objektivet som walk-around til at starte med.
Jeg er lidt en Canon-fanboi, men det skal der vel også være plads til.
Og jeg har da været tilfreds med mange af de billeder jeg har taget hidtil, med et kompakt PowerShot A620. Så det går nok.
Alle er næsten fanboys synes jeg. Jeg tror det er stort set ligemeget om man køber Canon eller Nikon. Jeg svingede meget mellem de to efter at have kigget meget på dem i reviews osv. Da jeg så så at Nikon havde den kampagne skyndte ejg mig bare at slå til..
QuoteOriginally posted by Slacker
Alle er næsten fanboys synes jeg. Jeg tror det er stort set ligemeget om man køber Canon eller Nikon. Jeg svingede meget mellem de to efter at have kigget meget på dem i reviews osv. Da jeg så så at Nikon havde den kampagne skyndte ejg mig bare at slå til..
Hehe, helt enig. Sådan skal det jo også lidt være. Så går man jo ikke og er totalt ligeglad med hvad man ejer og hvad andre ejer. Det er da sjovt med lidt konkurrence. Bare man afholder sig fra, at være helt fanatisk.
Canon kører også en kampagne for tiden, hvor man kan spare DKK 600,- ved køb i juli/august.
Uff, mon det er nu man skal ude og købe 400D-kit + batteriholder.