Hvilket macro-objektiv?

• Jeg ville ikke smide så mange penge og købe den optik. Det er virkelig en speciel optik og når du bruger 5x f.eks. er det noget med 1-1½ cm fra motivet for at få fokus. Generelt set skal du ret tæt på tingene da den jo kun er på 65mm.

Det er helt sikkert et godt objektiv men det er virkelig et speciel objektiv. Hvis jeg var dig ville jeg kigge på en almindelig macro de er også billegere. Så kan du evt. købe tubes hvis du vil have mere forstørrelse.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• 65mm er for lidt..
    Ved at celfa her inde fra har en 90mm eller lignende, og han syntes næsten at det er for lidt.

Her er 2 gode bud:

Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro Lens

Sigma EX - 150 mm (APO DG HSM)

De begge to kan gå ned til f/2.8 så de er jo meget lysstærke ;)
    Hvad er det egentligt for et kamera du har?

/Kristian

Originally posted by _WHAT_
    Jeg ville ikke smide så mange penge og købe den optik. Det er virkelig en speciel optik og når du bruger 5x f.eks. er det noget med 1-1½ cm fra motivet for at få fokus. Generelt set skal du ret tæt på tingene da den jo kun er på 65mm.

Det er helt sikkert et godt objektiv men det er virkelig et speciel objektiv. Hvis jeg var dig ville jeg kigge på en almindelig macro de er også billegere. Så kan du evt. købe tubes hvis du vil have mere forstørrelse.

Link til hvad du vil foreslå så? Billigere objektiver vil være at foretrække, da jeg derved så kan have flere at skifte med.

• Jeg bruger selv en Sigma 150mm macro som jeg er meget flad for. Rigtig godt objektiv, modlysblænde og tripod ring følger med.

Ellers er canon 100mm macro også helt ok men fortrækker sigmaen for de ting der er med og de 50mm mere, den er mindst lige så skarp som canons.

Jeg bruger selv en Sigma 150mm macro som jeg er meget flad for. Rigtig godt objektiv, modlysblænde og tripod ring følger med.

Ellers er canon 100mm macro også helt ok men fortrækker sigmaen for de ting der er med og de 50mm mere, den er mindst lige så skarp som canons.

Den har eg også tænkt mig at spare sammen til, til mit nye EOS 400D...
    Syntes at den ser rigtig ''lækker'' ud :)

Jeg bruger selv en Sigma 150mm macro som jeg er meget flad for. Rigtig godt objektiv, modlysblænde og tripod ring følger med.

Hvad med macro med zoom?

Originally posted by Happy^

Hvad med macro med zoom?

Det kan du ikke få så det skal du slet ikke tænke på.

• Jeg har en Tamron 90, den er sådan set fin nok. Men 90mm er for kort.

Canon 100 kan lige gå, men ville nu klart vælge en Sigma 150.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2