Ny computer til gaming.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Men hvis han ikke vil køre SLI ville jeg købe et P35 bundkort...


    Hva er forskellen imellem og køre med SLI og ikke?


    Quote

    Originally posted by Cyclups
    det er når man får to grafikkort til at arbejde sammen om grafikken, det virker ikke såå godt, men jeg spurte fordi at det bundkort du havde taget i starten havde SLI.

  • SLI (Scalable Link Interface) sry hvis der er en stavbøf...


    Er at man købe to ens grafikkort fra nvidia og placere dem i et bundkort der understøtter SLI, derved vil man få ekstra ydelse i Spil da de to grafikkort arbejder sammen... (en meget meget grov udgave)


    Men nok om det så ville jeg ikke vælge at satse på SLI, P35 bundkortne er bedre og så har de Crossfire (en teknologi magen til bare fra konkurrenten ATI), men det gør vel ikke noget det er der:D

  • Quote

    Originally posted by Paphovedet
    Tager Crossfire så.. Kan jeg bedre forholde mig til :roller:


    Du skal jo bare være klar over at det som sådan heller ikke kan betale sig at have Crossfire, derudover så skal du have ATI grafikkort, hvis du altså skal benytte dig af crossfire...

  • så alt i alt man skal nok ikke vælge et bundkort ud fra om det har SLI eller Crossfire (dog hvis man har seriøse planer om at køre med 2 grafikkort så skal man selvfølgelig tænke over det), men ud fra dets chipset og porte (Sata, Lan. USB), både Intels P35 og nVidia nForce 680i er rigtig gode chipsets, hvis man skulle tage et bundkort med P35 chipset så ville jeg tage et Asus P5K-E GigaByte og MSI har også lavet nogle rigtig gode P35 bundkort.

  • Kommet helt i tvivel om, det jeg startet ud med er godt nok?


    Har snakket med nogle stykker om det jeg startet ud med, og de har alle en forskellig mening.
    Så ved ikke hva jeg skal skifte ud eller blive på min liste :(


    Jeg kunne vel aldrig lokke en af jer, til og lave en ny liste til mig? Fra bunden, til top. Det eneste jeg lige sådan har, som jeg vil "genbruge" er min mus & keyboard :)



    Håber I kan hjælpe mig på rette vej igen! :rules:



    Edit:
    Som sagt, skal kun bruge min computer til gaming. Skal bare ha det som er nødvendig i den,
    uden alt det der bling bling.


    Og jeg har intet imod og samle den selv :)

  • Med dette system har du muligheden for at køre Crossfire, da det er et ATI kort.
    Jeg ville dog vente med at købe, til Intels Quadcore falder til omkring 2000kr? Eller er det 1500kr? Jeg kan ikke lige huske hvad det er der går rygter om den falder til. Nå nok med det. Der er et ''gamer'' lydkort som Creative selv kalder det, den har raptor harddisk, nogle meget høj hastigheds ram. Og jeg går udfra at du selv har kabinet. Det bliver nok omkring 11k med fragt, men det er også en ond maskine :P


    EDIT - Lavede setup'et med kabinet. Godt nok et dyrt kabinet, men det er Lian Li og ser super fedt ud + Det har 4 blæsere...

  • Her er der mulighed for CrossFire.


    HD 2900 XT er klart det bedste kort til prisen, hvis man kan leve med støjen fra køleren. Ellers er det jo bare at udskifte den, når der er nogen der frigiver en ordentlig køler (Vcore har en fullcover blok til vandkøling).


    Hvis du har seriøse planer om CrossFire, så vil jeg nok anbefale dig at vælge en anden PSU, som f.eks. Antec TruePower Quattro 850.


    Processoren er kraftig nok til at følge med, hvis du OC lidt på den. Hvis du ikke regner med at skulle det, skal du nok op og have nummeret større (E6700), så længe du vil holde dig under 15.000,- Alligevel burde E6600 være rigeligt til dit forbrug. Jeg vil dog anbefale dig at vente til d. 22. med at købe systemet, da prisen på Intel CPU'er falder. De nye modeller er ikke værd at bruge penge på, da det eneste "fordel" de har er en højere FSB, som alligevel munder ud i samme samlede hastighed som de første Core 2 Duo modeller. )


    Og hvis du ønsker CrossFire fra starten af, så sæt øjnene på det nederste system.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/0707/list.jpg]


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/0707/list-2.jpg]

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Jeg ville nu droppe Crossfire og købe et enkelt 8800GTX eller et HD2900...


    Next 469 kr. for en køler er ikke specialt godt givet ud hvis du nu ikke vil OC...


    Hvis jeg dropper Crossfire, kommer jeg også ned på under de 10.000 :)


    Ved ikke hvordan man OC.. Men de kan I vel lære/fortælle mig? ;)

  • Quote

    Originally posted by Paphovedet


    Hvis jeg dropper Crossfire, kommer jeg også ned på under de 10.000 :)


    Ved ikke hvordan man OC.. Men de kan I vel lære/fortælle mig? ;)


    Jo det kunne da godt tænkes;)

  • Helt seriøst gutter.. Hvis han kun skal bruge den til WoW, ville det så ikke være lidt dumt at smide 15K efter en PC? WoW kan jo næsten trækkes af et Intel GMA900!


    Ville nappe noget lignende dette:
    E6320 - 1250kr.
    AC Freezer - 150kr.
    MSI P35 - 1200kr.
    2x1GB Kingston Value/Corsair TwinX PC6400 - 1000kr.
    NEC DVDRW - 250kr.
    WD 250GB SATAII - 500kr.
    XFX 8800GTS 320MB - 2200kr.
    Antec P150 m. 430W PSU - 1100kr.
    HDA Mystique 7.1 - 700kr.


    I alt ca: 7850kr.


    Så er der også råd til en lækker 22" skærm ala. Samsung 226BW, og så er vi omkring de 10K.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 3 gange, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Originally posted by Paphovedet
    Så må det vil blive til den her? :)


    Edit:
    Hvorfor 2 stks harddisk? (WD RE WD1600YS 60 GB x2)


    Husk at smide skærm oven i, hvis du ikke har sådan én! :)


    Altså du kan jo sætte dem i RAID0, men hvis du er ligeglad med det så bare nap den ene i stedet.


    Desuden er det 2 x 160 GB harddiske. :)