Originally posted by EstebanV
    Forresten, jeg kan se ud fra billedet at den kun har en ide port til hdds?

altså bundkortet. Hvilken controller ville anbefale. han har nemlig 4 diske udover den han vil bestille?

så bliver det nok uden Intel P35 chipset, jeg mener ikke men kan få nogle bundkort med P35 chipset og 2stk Pata controllere, han kan så f.eks. få sig et bundkort med nVidia 650i chipset, så får han også SLI.
    MSI P6N SLI Platinum
    eller måske.
    Asus P5N-E SLI

• Okay jeg fandt det der msi bundkort.

Lige en ting, hvordan poster jeg et billede så kan du se hvad der måske bestilles?

- ASUS Maximus Formula Intel X38 -

- Intel Core2Quad Q9300 2.5Ghz -

- Antec P182/w 640w corsair -

- Geforce 8800 GT 512 mb -

- 3x1 gb Crucial Ballistix PC6400 -

• hehe sorry.

Men det her er dét det nok bliver.

på shg kunne jeg ikke lige finde den cpu køler og hdd.

Så må jeg bestille andet sted fra.

• Okay, vil jeg da gøre. Hvordan bliver de nye modeller? Vil det bedre betale sig at anskaffe sig en nyere?

Tror bare vi bestiller lidt af gangen så, startermed bundkortet osv.

For han skal have mit gamle kbinett, et chieftec maxi tower :( store monstrum.
    Men vel okay til det der. Eller hvad? tænker mere på om kabler osv er lange nok. Det er jo et stort kabinet. Og ville det være en god ide at få køler isat til airflow?

Okay, vil jeg da gøre. Hvordan bliver de nye modeller? Vil det bedre betale sig at anskaffe sig en nyere?

Tror bare vi bestiller lidt af gangen så, startermed bundkortet osv.

For han skal have mit gamle kbinett, et chieftec maxi tower :( store monstrum.
    Men vel okay til det der. Eller hvad? tænker mere på om kabler osv er lange nok. Det er jo et stort kabinet. Og ville det være en god ide at få køler isat til airflow?

de nye modeller har en FSB på 1333MHz (333MHz) hvormod de nuværende har en FSB på 1066MHz (266MHz) og nogle få ændringer i kernen,
    prisen på Intel's QuadCore (4 kerner) hvor Core2Duo har (2 Kerner) sættes også ned.
    kabellængden burde ikke være et problem, jeg har selv et FileServer kabinet og jeg har ikke problemer med længden af kabler.

• Okay, jamen så vil vi da vente med at bestille cpu til efter.

Og det andet vil vi da starte på og så få det bedste resultat ud af det hehe.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

• Forskellen til 1333MHz FSB rykker ikke videre på ydelsen, men det er alligevel en lille smule... Derudover så kommer den nye E6850 som alt tyder på skulle koste lidt over 2k ca. og køre ved 3GHz ikke noget videre hvis man OC'er, menmindre man OC'er så meget at man bliver holdt tilbage af Mobo's FSB:D

• Er Quad meget bedre end Core2Duo?

Siden du siger man ikke kan mærke den store foeskel

Er Quad meget bedre end Core2Duo?

Siden du siger man ikke kan mærke den store foeskel

en Core2Duo har 2 kerner og Core2Quad har 4 kerner, man kan kun mærke forskel i programmer som kan udnytte flere kerner, der er nogle spil som kan, dog ikke ret mange, en Core2Quad laver også dobbelt så meget varme som en Core2Duo.
    Så alt i alt, hvis man har programmer/spil som kan udnytte flere kerner så har man næsten dobbelt ydelse ved samme hastighed.

• Men vil der kun laves bestemte programmer/spil til det. Eller vil alt i fremtiden vil blive lavet til 4?

Men vil der kun laves bestemte programmer/spil til det. Eller vil alt i fremtiden vil blive lavet til 4?

i fremtiden, vil der kommer flere programmer/spil som understøtter SMP (understøttelse af flere kerner eller cpu'er), så flere kerner er vejen frem, men pt. kan det ikke udnyttes ret meget og så bliver man nød til at OC'e sin cpu for at få mere ydelse ud af den og når man gør det med en Quad så udvikler den dobbelt så meget varme som en Duo og så kan den blive meget varm selv med en god køler.