Indlæg af EstebanV

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Uden at være sikker så vil jeg sige 90% vil oc til 450-470fsb og så er det slut.
    Så en god Q6600 G0 vil være et bedre valg pga af den større cache og den højere multi. Husk dog at de nye har sse 4.1 som nogle få programmer kan gøre god gavn af, men i alt andet vil den være langsommere clock for clock.


    Jeg har min stabil på 3.4 ghz, 7,5x450. Og der kører den fint. prøvede at hæve den til 460, men der frøs den i windååse.. :/


    Ved ikke om det ville hjælpe at hæve vcore, den står som standard - 1,265 v

    ah okay, jamen så vil jeg lige være opmærksom på det.. Men har ikke en stock køler på..
    har en Arctic Cooling Freezer 7 til cpu..


    Yes! bestillingen er sendt afsted... Så glæder mig helt vildt.


    Når men nu har jeg oc min cpu lidt, hvordan foregår det så med mine ram?


    det er som de står i min sig, crucial pc-6400 800 mhz.

    Oki..


    Det er under load i prime, den har stået en halv time eller såen.. Hvad må den max komme op på under load?


    Indtil videre er fsb 410 mhz, og den har ændret sig 1-2 g i coretemp.


    Er det helt hen i vejret?

    HVordan ser det her ud? Er vcore for lavt eller hva? Eller skal jeg først ændre den, når jeg får bsod eller noget?

    Jeg tror jeg vil følge lidt med her... :)


    Har hævet min fsb til 390mhz indtilvidere.. Og kører jeg test med prime, så holder den sig på omkring 38 grader. Med luftkøling..
    ved ikke hvor langt den kan før der sker noget,
    At ændre på volt osv, er jeg ikke kommet til endnu, så¨følger spændt med.. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Kunne også godt læse mig frem til hvad du vil have kølet inde på hwt ;)


    Men jeg vil forslå at du du selv skulle samle noget da det nok er der man for mest for pengene :D


    Oki doki, jamen jeg må ud i junglen og se om der er noget :)
    ellers tak.. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Hvad har du af budget??


    Bar fyr den af :)


    0-3000,- Vil gerne have noget af kvalitet :)

    Er der nogen der kan anbefale et komplet vandkølings kit?


    Prøvede at hæve fsb, så i boot screen kom den med, at southbridge overheat protection. ?


    Syntes ikke i hverken cpuid eller speedfan at den kommer med nogen heat alarmer eller noget.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    skal man oc, kan man roligt regne med at man skal resette bios en del gange, hvis man presser tingene lidt for hårdt....jeg har derfor personligt lavet en ekstra knap der resetter min bios ret nemt, så jeg ikke skal have fingrene ind og rode med jumperen...den slags burde der sq være med til alle kabinetter som standard :9



    hvad du kan nå op på er umuligt at sige.....hver eneste cpu ocer forskelligt...og så er der desuden samarbejdet med bundkort og ram der har en del at sige også.


    Så det er sådan set bare at prøve sig frem?
    Kan se på mit bundkort at der allerede er en knap, "reset cmos" :)

    Hejsa...


    Ville hører om nogen vidste sådan cirka, hvor meget jeg kan hæve FSB før det "går galt"?
    Og hvad ville der ske hvis den ikke kunne klare mere? Ville jeg så kunne reset cmos og starte forfra?


    Min multiplier er på max 7,5, og har sat fsb til at starte med 355 mhz.


    Er helt ny i at oc, men har så vidt muligt læst hvad jeg kunne på nettet, og i forums.
    Så jeg har meget at lærer endnu :)
    Men har længe ønsket at komme igang med det...
    Så alle råd er velkommen :)


    På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Køb en ny køler til dit 8800gt og slip af med larmen.. Koster en del mindre end et nyt kort ;)


    Ville det hjælpe på performance at køle det ned?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cas123
    ja, det vil yde mere, men vil til gengæld os være dybt latterligt :)


    mild oversættelse :cheers:


    Latterligt hvordan?


    Hvis det yder mere, kan det vel ik være latterligt .. :)

    Vil 2 Ati Radeon HD 3870 i crossfire, yde mere end det 8800 gt jeg har i forvejen?
    eller vil det være overkill og dumt at ofre penge på det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier


    Hvis der var mig der skulle vælge vil jeg helt droppe at kigge på GTX kortet. Valget står i mellem 8800GTS eller et 9800GX2 - hvilken skærm har du og hvilke opløsningerne spiller du i?


    Mvh Stubkier


    Er gtx skidt da?


    Min skærm er en Samsung SyncMaster 223BW, og opløsning er i den høje ende. Kan ikke helt huske hvad præcist..

    Hejsa..


    Skal have mit et nyt gfx, valget står mellem 9800 gtx eller 9800 gx2.


    Men ville hører hvad forskellen var, om jeg virkelig fik det mere for pengene som 9800 gx2 koster?


    eller et 9800 gtx snildt ville kunne klare den.. :)


    På forhånd tak.

    Hejsa...


    Jeg har endelig fået købt nogle nye dele til min maskine, det består bla af nyt MB. Et asus Maximus Formula.
    Problemmet er, når jeg starter op, efter bootscreen, kommer der en "fejl" om at en ukendt cpu er fundet,
    og den ber mig om at opdatere bios.
    Henter så den nyeste bios fra asus.com, ligger over på usbstick. og rebooter, og gennem ez flash, får jeg opdateret den - ingen problemer der.
    Men "fejlen" kommer stadig :(


    Nogen foreslag hvad jeg eventuelt kan gøre? Om jeg har gjort det rigtigt osv.


    På forhånd tak.