"ny-maskine"

  • Hej Fans


    Nu er det efterhånden pænt længe siden jeg har clocket - og derfor må jeg hellere spørge mig til råds her !


    Jeg skal have opgraderet min spille maskine. Nuværende setup ses i min signatur.


    Jeg ville gerne have noget Core-2-duo. Men skal man bare vælge den der 2.4ghz eller skal man over i noget vildere?..


    Og hvilke ram skal jeg tage dertil ?..

  • Syntes du skal kikke lidt på asus p5k bundkort. det er go til at oc med :D

    E6600 B2 Oc 2400 @ 3600
    Asus P5E X38 (med maximus print)
    corsair Pc2-6400 2 x 1024 4-4-4-10
    2 x 3870 i CF Club 3D Oc edition
    corsair Hx 520 w PSU

  • du skal bare vælge 2.4, den clocker fint til 3.5 / 6, med ordenligt bundkort og køling.


    ang. ram så skal du bare vælge nogen PC-6400, til omkring 1,300,- til 1,500,-


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    har hørt at nogle cellchock ram skulle være dem man skulle vælge vis man ville oc.


    Så længe det ikke er v2.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Fans...Hvad snakker du om? :boxed:


    E6600
    P5K-E
    Cellshock PC6400

  • Må jeg spørge hvorfor du skal opgradere?
    Så vidt jeg kan se burde det da ikke give nogen *mærkbar ekstra ydelse... ? :rolleyes:

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Quote

    Originally posted by mads_spazz
    Må jeg spørge hvorfor du skal opgradere?
    Så vidt jeg kan se burde det da ikke give nogen *mærkbar ekstra ydelse... ? :rolleyes:


    Det vil han da i hvert fald, en c2d kan trækker MEGET mere du af det 8800 end etn X2.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano


    Det vil han da i hvert fald, en c2d kan trækker MEGET mere du af det 8800 end etn X2.


    Helt enig den AMD kan slet ikke følge med...

  • Hehe Oc-dog - for at provokere lidt.


    Grundlaget for opgraderingen ligger i at når jeg er på 25 mans raid i World of Warcraft ligger mine frames helt nede i 10 .. det er helt uacceptabelt for en maskine på næsten 15 kilo i nypris.


    Så nu vil jeg have en der kan køre det med 60 frames - overvejer kraftigt at købe en vapoLS igen hvis det er det, der skal til.


    Men det ser da ud til at i alle er vældigt glade for den her "E6600" så det bliver sådan en, samt et P5 og et par 6400 ram. Hvilken slags det bliver, vil jeg lige kigge nærmere på. Den skal bare køre 3.4ghz det er mit eneste krav. Så det er hvad jeg bestræber mig efter.


    Tak for hjælpen.

  • Jeg har selv nu en 120 almindelig Thermalright - men den mangler godt nok et heatpipe da jeg skulle have plads til sli ...


    555 kroner!! Så er køleren er da også betalt så.


    Nå men gider ikke gå på komprimis.

  • Asus bundkort er ikke dårligere end andre, de har endda været på futuremarks hall of fame flere gange end så mange andre, måske fordi de oftest har et genialt oc potentiale og bestemt ikke fejler noget...


    Men det du snakker om i WoW er ikke nødvendigvis din maskine der er problemet der er nogle seriøse problemer med det...

  • Quote

    Originally posted by Jacob Hansen
    Jeg har selv nu en 120 almindelig Thermalright - men den mangler godt nok et heatpipe da jeg skulle have plads til sli ...


    555 kroner!! Så er køleren er da også betalt så.


    Nå men gider ikke gå på komprimis.


    Så skal du jo også have 2 sindsyge blæsere, vis du ikke vil gå på kompromis :))


    http://coolerkit.dk/product.asp?product=646&sub=4&page=1


    Speficikationer:
    Størrelse: 120mm
    Dybde: 38mm
    Spændning: 12 Volt
    Omdrejninger: ca. 4.000 O/min :crazyeyes:
    CFM: 200!! :crazyeyes:
    dBA: ca. 59 :crazyeyes:
    Lejer: Dobbelte
    Stik: 4 pin og bar ledning til RPM aflæsning.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Asus bundkort er ikke dårligere end andre, de har endda været på futuremarks hall of fame flere gange end så mange andre, måske fordi de oftest har et genialt oc potentiale og bestemt ikke fejler noget...


    Men det du snakker om i WoW er ikke nødvendigvis din maskine der er problemet der er nogle seriøse problemer med det...


    Han skal da ikke vælge Asus på baggrund af, at ekstrem-OC folket bruger de bundkort, når han selv ikke kommer særlig meget over 3.6 GHz med den ThermalRight køler. P35 bundkortene er stort set lige gode, viser tests.


  • Yes sir, 2 x FingerCutters tak! Må jeg anbefale at sætte gitter på de blæsere? Ellers bliver dine ledninger skåret over hvis de ryger ind i blæseren.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Han skal da ikke vælge Asus på baggrund af, at ekstrem-OC folket bruger de bundkort, når han selv ikke kommer særlig meget over 3.6 GHz med den ThermalRight køler. P35 bundkortene er stort set lige gode, viser tests.


    Kan vi godt blive enig om han ikke for brug for og ja de rammer storset det samme... men ved ikke hvorfor du ikke bryder dig om Asus, :D men det må du da også selvom, ;) har aldrig haft problemer og har kun været tilfreds med deres mobo's :9xo

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Kan vi godt blive enig om han ikke for brug for og ja de rammer storset det samme... men ved ikke hvorfor du ikke bryder dig om Asus, :D men det må du da også selvom, ;) har aldrig haft problemer og har kun været tilfreds med deres mobo's :9xo


    De er latterligt dyre, når man tænker på hvad de kan. Desuden er deres servere lige til at lukke op og skide i.. Det er ikke til at få drivers til deres hardware. :s så man skal bare leve med det knald som følger med på deres skiver..


    Forstår heller ikke hvorfor de har sådan et stort udvalg med så mange forskellige priser, når stort set alle kan det samme men ser forskellige ud. Det kan jeg ikke tage seriøst.