• Hola!


    Jeg har et lille problem, jeg har lige skilt min computer og samlet den igen. Nu er problemet, jeg kan kun køre med 512 ram, så snart jeg sætter de andre 512 i genstarter den. Har prøvet med forskellige ram så det er ikke dem der er ødelagt, har også byttet om på de 2.


    Nogen der ved hvad problemet kan skyldes og gerne hvordan det kan løses?

  • Kan det ikke tænkes, at du skal se i bios og se, om der er loaded noget 'Auto' settings, som får dine ram til at køre for hurtigt ?


    Ellers håber jeg ikke, at du har begået den klassiske fejl, der er: ikke at hive strømstik ud af strømforsyning, før du skiller noget ad. Med mindre strømforsyningen har en afbryderkontakt, man kan slukke. Men een af delene. For ellers er der (p.gr.a. ATX wake-up faciliteter) spænding på bundkort og ram, når du skiller det ad. Det giver gnister eller transienter.

  • Lige som du skrev satte jeg begge mine ram i og startede op igen, nu ser det ud til at virke. Men alt var taget fra da jeg begyndte at tage dele ud, det kan ikke have været det. Men takker for svaret med tror det virker igen nu :)