Hvad genererer mest varme Quad eller Duo

• Priserne går snart ned på både E6850 og Q6600 så de kommer ned på det jeg vil give for en gamer cpu.

Siden jeg allerede har købt en ny cpu køler (Germin 2) som også kan tage quad, står der!
    Men vil det betyde at varmen ville gå op hvis den kørte samme hastighed pga de ekstra cores?

For så vidt jeg ved er det to core duo 2 der ligger i en quad, så varmen må da, hvis ikke dobbel op så meget højere.

Jeg har ikke kunnet finde nogen gode reviews af forskellen på de forskelige grader de udsender med den samme køler.

Er køleren den samme stock til Core Duo Quad som til Core Duo 2 for jeg så en quad core extreme (tror jeg nok) med stock vandkøling, og de hævdede at der ikke kunne køre andet på den ?

Det er da også vigtigt hvis man har vandsystemer der dækker mange dele så som Cpu, Gfx X2, Ram.

Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

Rettet en gang, sidst af urlsen ().

• self bruger en quad mest strøm. Det er teoretisk dobbelt varme men en god luftkøler er fin. Alt under 80 i load på quads er fint (målt med coretemp)

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• under 80...det var da voldsomt synts jeg..core duo ligger da omkring de 50-60 under load ...

Hva med hvis man kørte den i stock speed ved 2.4 ghz ville den så også være betydelig varmere

Hvad ligger din E6600 på under load

Ivy bridge 3570K.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Fractal design mini.

Originally posted by urlsen
    under 80...det var da voldsomt synts jeg..core duo ligger da omkring de 50-60 under load ...

Hva med hvis man kørte den i stock speed ved 2.4 ghz ville den så også være betydelig varmere

Hvad ligger din E6600 på under load

66 i max load ve 3400, den er stabil optil ca. 80 grader load. Quad kan holde til mere, hvor 60 i load er fint temp ved quad 2,4 std. clock

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Det er bare lidt surt så at bruge luft så hvis den skal larme så lidt som muligt
    Så er der vandkøling eller Tec Peltier kølere tilage

Ville der være 20 grader i forskel fra E6850 til Q6600
    Da de er ca lige hurtige

Det må godt nok kræve noget af ens vandkøling hvis har sådan en og et par 8800 gtx tilsluttet

Eller selvføgelig WapoChill fryseskabe :)

Ivy bridge 3570K.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Fractal design mini.

Rettet en gang, sidst af urlsen ().