Blomster

• Hey, jeg tog et billede af en orange blomst, og har så fulgt et trick inde på WHATS hjemmeside...

Resultatet blev sådan her:

Samme Orange blomst, hvor den bare har fået noget smart sharpen i PS. Så må i selv bedømme om det har hjulpet, IMO syntes jeg at det er blevet en del bedre!:

Tricked: http://www.theis.dk/blog/index.php?paged=2

Røde rose:

Vil gerne vide hvad jeg kan gøre bedre og sådan noget...
    Billedet er taget med min EF 28-80 monteret på et Canon EOS 400D...
    Så billederne er ikke de skarpeste men bedre end hvis det var med kit objektivet.

/Kristian

• Flot billede. Men tror faktisk det ville blive "bedre" hvis det blev skaleret LIDT ned.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Det første billeder er du sluppet fint fra rent teknisk. Selve blomsten er ikke særlig køn, den er lidt "slidt" at se på kanterne er flosset osv. Der kravler et par dyr rundt i den hvilket heller ikke hjælper.

Rosen på bordet - hvor blev den lige af???

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Originally posted by Lahnet
    Det første billeder er du sluppet fint fra rent teknisk. Selve blomsten er ikke særlig køn, den er lidt "slidt" at se på kanterne er flosset osv. Der kravler et par dyr rundt i den hvilket heller ikke hjælper.

Rosen på bordet - hvor blev den lige af???

Fjernede den da jeg egentligt ikke slev syntes om den, men jeg poster den lige igen! Prøver at poste i mindre størelse...

• Det ser godt ud. Men ville gerne have haft billedet til at stå lidt mere skarpt... Prøv at lege lidt med kit-objektivet. Med dette kan du faktisk også lave nogle rigtig flotte billeder.

• Egentlig helt ok billede og kan se du har fundet ud af at bruge min lille tutorial.

Næste gang så prøv og lav lidt mere luft omkring blomsten når du tager billedet.

Du kan nok tilføje billedet lidt skarphed ved at bruge smartsharpen som du finder under filter i photoshop. Pas på med for høje værdier da det giver problemer.

Der er en lille dropdown som du skal sætte til lens blur det er den type blur der skal bekæmpes :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jo det smartsharpen der vil jeg prøve næste gang jeg tager et fint billede.

• Du kan jo bare prøve det på den her også.

At gøre billedet skarpere er altid det sidste man gør inden man gemmer.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Du kan jo bare prøve det på den her også.

At gøre billedet skarpere er altid det sidste man gør inden man gemmer.

Ja okay, har lige prøvet på den røde rose, men det gav ikke noget særligt, faktisk gjorde det billedet grimmere :( Men kan da lige prøve på den anden blomst!

Originally posted by Flindt_DK

Ja okay, har lige prøvet på den røde rose, men det gav ikke noget særligt, faktisk gjorde det billedet grimmere :( Men kan da lige prøve på den anden blomst!

På dit første billede har det hjulpet rigtigt meget. Ser sku godt ud :9xo