Køb af nyt digital-camera...Hjælp!!?

  • Hej..


    Kæresten ønsker sig et nyt digital-kamera, og hun har besluttet at det skal være noget spejl-refleks-noget.


    Jeg har stort set ingen forstand på dette emne, så jeg håber at I kan vejllede os lidt mht hvad som er godt eller skidt!


    Vi har kikket og læst lidt på CanonEOS350DKIT samt EOS400DKIT, da de umiddelbart har fået fine anmeldelser, og skulle være nemme at bruge for nybegyndere.


    Er disse kameraer noget som I vil anbefale? Eller er der andre og bedre alternativer til under 7000,- kr?


    Når man køber et spejl-refleks-kamera, er der så nogen ting som er smart at købe samtidigt, for at man kan få fuld glæde ved dem?


    Vi har kun ganske få krav til selve kameraet: brugervenlighed, hurtig opstart, samt evnen til at tage billed-serier.

  • Hmm 400D er jo bedre end 350D.


    Men 400D er det bedste kamera i den prisklasse. Husk at købe et godt hukommelse kort. Hold jer til Sandisk Extreme/Ultra hvis i ville tage billede serier.


    En god taske er også dejligt.


    Et ekstrabatteri: Køb et uorginalt fra http://www.batteribyen.dk koster under 200 kr. og der er gratis fragt.


    Kit objektiviet er helt fint til at starte med. Senere ville jeg købe et zoom objektiv. Der ville jeg anbefale Canon 70-300 IS USM til 4000 kr.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hvis der er penge til det så er et batterigreb også en god ting meget bedre ergonomi især hvis du skyder et billeder i portrait format.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy