kan ikke formatere vista

  • hej håber i kan hjælpe


    jeg har en masse bøvl med min bærbare lige pt, og vil derfor gerne fomatere den!


    men hvordan gør jeg det, kan ikke få den til at boote på cd/dvd


    kan faktisk slet ikke komme ind i bios


    computeren er en ASUS g1, og styre systemet er vista 32 bit!



    kan kun komme ind i en eller anden latterlig boot menu der egentlig ikke kan bruges til noget!¨¨



    så hvordan starter jeg fra cd/dvd´en???

  • nej det er netop det der er problemet ligemeget hva jeg trykker på kommer der kun en eller anden latterlig menu frem hvor jeg kan tjekke et eller andet, men sjovt nok hedder den en boot manager eller noget i den stil


    genialt lavet lorte microsoft

  • ved at trykke f8 kommer jeg jo kun frem til den menu med start i fejlsikret tilstand og alt det andet ubrugeligt lort


    det er mere bios jeg søger, altså der hvor jeg kan stille boot order og alt det der, men dette er min første bærbare, så ved ikke rigtig noget om dem.
    men der må da være andre der er i samme situation.


    eneste jeg ber om er at kunne formatere min computer hvis jeg har lyst, det skal forbandede microsoft sgu ikke blande sig i


    damn jeg hader windows og alt andet microsoft har rørt ved!!!


  • Nu har hverken MS eller Windows noget med boot at gøre.
    Når du starter op kommer der lige i starten ikke en besked hvad du skal gøre for at skifte boot???
    Ellers tjek din manual eller Asus hjemmeside under support.




    SMLDK

  • ja det vil jeg også sige. Tjek manual. Det er det den er der til :D hjemme på vores forskellie com. er det F2 el. Del.

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

  • I langt de fleste tilfælde er det delete man skal trykke på, dog har jeg på ASUS laptops oplevet at man skal trykke F2 eller F12.


    desuden er det den "ubrugelige boot menu" der kan bruges til at starte op på cd med. På en række compaq laptops har jeg oplevet at man ikke kunne komme ind i BIOS, men i stedet kunne vælge et drev man ville starte fra... Her er det så simpelt at vælge cd/dvd og så starter den op.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Min mening, er at Vista ikke holder! Vista er noget værre noget.


    Windows! :9xo Og den Vista der er udgivet, er kun en beta-version. Selvom Microsoft siger det modsatte. Mega mange fejl i Vista.



    Edit:
    Prøvet og køre lan, sådan min fætte kunne hente World of Warcraft fra min stationær, og ingen af os kunne finde ud af Vista. Men Windows er til og finde ud af :) (Han havde en laptop, hvis nogen vil vide det).


  • Windows er også Vista, det hedder Windows Vista, eller Windows XP OSV.


  • Jøsses. Sjældent har jeg set en bruger leve så meget op til sit brugernavn.

  • Du skal sørge for din DVD står som første valg når du booter op. D.v.s. i BIOS angives: 1) Boot op fra DVD 2) Næste er Harddisk 3) Næste boot-sted er valgfrit. Altså hvis din BIOS ikke har den rækkefølge skal den rettes. Når du booter op skal du når du ser første tekst på skærmen trykke på Delete (eller F2 eller...se din manual).


    Formatering:
    Indsæt din Vista DVD, boot op og følg instruktionerne. Hvor du vælger partition kan du også formatere.


    Se evt.: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=14&tid=414000


    Tråden findes på "Hardware Online" under overskriften "Formatere og geninstallere Vista"


    Husk at tage backup FØR installationen