Blood Hound Gang
-
-
Fine nok billeder, men det er de færreste, der ligner koncertbilleder. Ligner mere modelbilleder - ingen baggrund, intet scenelys etc.
Og er der virkeligt normalt så meget lys på publikum? Synes ihvertfald det giver billedet et lidt kunstigt præg.
EDIT:
Glemte lige at skrive, at det her er RIGTIG fedt :hb:
[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/herningrocker_2007_sun_1695.jpg]
-
Tjaa det var nu engang sådan lyset var.
Dem af publikum er selvfølgelig skudt når foh lysne er tændt så der er lys på dem.
Når jeg tager sådan nogle billeder prøver jeg at bruge lyset fornuftigt og udelukke forstyrende elementer i baggrunden.
Baggrunden er normalvis også sort på sådan en scene heldigvis
-
Originally posted by _WHAT_
Tjaa det var nu engang sådan lyset var.Dem af publikum er selvfølgelig skudt når foh lysne er tændt så der er lys på dem.
Når jeg tager sådan nogle billeder prøver jeg at bruge lyset fornuftigt og udelukke forstyrende elementer i baggrunden.
Baggrunden er normalvis også sort på sådan en scene heldigvis
Måske du bare skal tage lidt gamma af på hudtonerne. Men altså, som man kan se på dine billeder, er der jo lys i baggrunden, og så kan du jo også tage billeder med andre bandmedlemmer i baggrunden osv. for at give én en ide om, hvor fa'en man er ;). Lige nu ligner det de poserer på mange af billederne, synes jeg.
-
Fordelen ved lys er at det sider højt på scenen hvor imod de andre folk står i samme højde. Det giver et naturligt problem når scenen er en god halv meter højere end en selv.
jeg tager gerne andre med i baggrunden hvis det tilføjer noget til billedet. Men ikke bare for at gøre det for så er det bare mere forstyrende.
-
[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/herningrocker_2007_sun_1667.jpg]
Hvad mon han har gang i med den højre hånd?
-
Originally posted by Butcher
[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/herningrocker_2007_sun_1667.jpg]Hvad mon han har gang i med den højre hånd?
han går ihvertfald til den
-
Han har skam bare gang i at tørre hans kugler med hans trøje som skulle smides ud til publikum
-
De er rigtig gode! DU har satme styr på koncert billeder. Savner måske lidt flere billeder af hele bandet og ikke bare en enkelt person.
-
Originally posted by celfa
De er rigtig gode! DU har satme styr på koncert billeder. Savner måske lidt flere billeder af hele bandet og ikke bare en enkelt person.Det er som tidligere nævnt bare rimelig umuligt når scenen er en god ½ meter højere end en selv.
-
Fede vinkler, næsten teknisk perfekte billeder.
Det fås ikke meget bedre, medmindre man begynder på seriøs manipulation i Photoshop. -
Originally posted by _WHAT_
Det er som tidligere nævnt bare rimelig umuligt når scenen er en god ½ meter højere end en selv.
Tænkte på, hvordan du har fået lov til at stå mellem hegnet til tilskuerne og scenen?
-
Originally posted by asgerbj
Tænkte på, hvordan du har fået lov til at stå mellem hegnet til tilskuerne og scenen?
Tjaa jeg arbejder ofte sådan nogle steder så kender mange folk rundt omkring
-
Nærmest "skræmmende" gode billeder! Du er virkelig seriously skilled! :hb:
-
Jamen jeg takker og bukker
-
Ja endnu en gang er det nogle rigtig flotte billeder du har taget.
-
Teknisk set er de gode. Skarpheden osv. er som den skal være.
Der er også nogle interessante vinkler og mange af billederne er skræmmende tæt på.
Men synes faktisk ikke de fleste af dem er specielt spændende, hvis man tænker på, at det er en koncert. Jeg mangler nogle billeder af hele scenen. Når man ser enkelte personer synes jeg det tager dem ud af deres situation og jeg mangler lidt en helheds-følelse.
Nogen vil sikkert være uenige, og man kan da mene, at nogle usædvanlige close-ups af 'stjernerne' er tilstrækkeligt. Men personligt, synes jeg ikke det giver nogen speciel følelse af koncerten.
Motiverne står i de fleste tilfælde ret godt på billederne. Men synes ikke de præsenterer en koncert. Særlig når jeg kan li' musik fordi det er en sammensmeltning af flere elementer. Når jeg ser en live koncert, beundrer jeg den måde de forskellige artister på scenen løfter tingene op sammen. Det mangler på dine billeder.
-
Originally posted by Berleburg
Teknisk set er de gode. Skarpheden osv. er som den skal være.Der er også nogle interessante vinkler og mange af billederne er skræmmende tæt på.
Men synes faktisk ikke de fleste af dem er specielt spændende, hvis man tænker på, at det er en koncert. Jeg mangler nogle billeder af hele scenen. Når man ser enkelte personer synes jeg det tager dem ud af deres situation og jeg mangler lidt en helheds-følelse.
Nogen vil sikkert være uenige, og man kan da mene, at nogle usædvanlige close-ups af 'stjernerne' er tilstrækkeligt. Men personligt, synes jeg ikke det giver nogen speciel følelse af koncerten.
Motiverne står i de fleste tilfælde ret godt på billederne. Men synes ikke de præsenterer en koncert. Særlig når jeg kan li' musik fordi det er en sammensmeltning af flere elementer. Når jeg ser en live koncert, beundrer jeg den måde de forskellige artister på scenen løfter tingene op sammen. Det mangler på dine billeder.
Hvis du lige læser tråden så tror jeg du finder ud af hvorfor
-
Ja, men hvorfor skulle det være "forstyrrende" at have andre med på billedet? Koncerten foregår jo med flere mennesker på scenen og ikke bare med ét individ.
Kunsten ligger vel såvel i et skabe et harmonerende billede af scenen, når man er til koncert. Ellers ser man jo overhovedet ikke det samme som koncertgængeren.
At sige, at de andre band-medlemmer virker forstyrrende i baggrunden er da en lidt ærgerlig holdning at have som udgangspunkt (ikke at du siger nøjagtig dét, men det ligner det lidt). Man kan jo ikke bare afvise deres eksistent på scenen.
Jeg har det bare sådan, at en koncert scene er en organisme, bestående af mange elementer (navnligt, de forskellige medlemmer af gruppen og deres instrumenter). Der sker mange forskellige ting på en koncert scene, i samme sekund. At fange alle disse ting i ét billede vil jeg mene er udfordringen, og deri kunsten ligger. Er ked af at sige det, men close-ups siger mig ikke så meget i denne kontekst. Udover, at de er sjove at se på, da man sjældent ser så "gode" billeder i medierne, af artisterne.
-
Er helt enig med Berle, men tror også problemet var, at What ikke var høj nok