Xbox360 vs. Wii

  • Hej Tweakere,


    jeg skal du og have en konsol i morgen, men hvilken skal jeg tage?
    jeg hælder mest til Wii da jeg før har haft en "alm." konsol og er gået hurtig død i den (PS2).
    Men grafikken + forza motorsport 2 ser alt for godt ud på Xboxen så er MEGET i tvivl.


    Håber i kan hjælpe mig.



    God weekend,


    ville være rart hvis i ville argumentere hvorfor i vælger den ene istedet for den anden.

    Tak. :rules:

  • Gå efter spiltitlerne som Carlsen også siger, fordi der er da ikke noget sjovt ved at have godt/opfindsomt gameplay hvis spillene ikke passer dig.
    Jeg er personligt mest til xbox360 :)

    -----------------------------
    -----------------------------
    -----------------------------

  • Wii har Mario Galaxy...(Uhhh det ser altså labert ud..!)
    Faktisk har jeg ikke hørt om andre større Wii titler, men de kommer nok.


    X360 får Halo3, hvilket var grunden til jeg anskaffede den.. :D (Det er ik' let at vælge..)


    Men P.T. er der IMO flest gode spil til 360 og bedst online del, med excellent support. Ikke mindst muligheden for at downloade demoer, som gør, at det er lettere at vælge spil.


    Wii har det der helt nye gameplay, som faktisk er genialt, dog ikke så mange fede spil, middelmålig online, og grafik på højde med Xbox/PS2 (måske lidt bedre).


    Valget er ikke let IMO, men prøv begge maskiner, hvis du har muligheden og se hvad du er til.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Jeg stod samme sted for 2 måneder siden,
    men valgte så også xbox360, men jeg kan så også godt lide der er noget ordentligt grafik, Som jeg ikke syntes wii har.
    Og så passede det jo også fint med at købe hd drev til den, Så var jeg fri for at købe en hd afspiller for 4000kr.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Wii eller PS3 er det rigtig sprg. Xbox360 er en mellem vej :D


    ?? X360 er maskinen, der udmærker sig med online.


    Den har meget lidt med Wii at gøre..

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    Wii er jo også billigere! Så for de penge du har til overs der, kunne du jo købe spil! :P


    Ja wow, ~300 kroner. Ikke ligefrem noget overbevisende.


    Som nævnt, gå efter den konsol der kan levere spil du syntes om. Jeg tror også Wii sports er skide skæg når man er et par stykker, og har fået et par øl, men mere tiltalende er der heller ikke for mig. Mario spil siger mig ikke så meget.
    Xbox360 har og får nogle mega titler, så den valgte jeg.


    Men i den sidste ende er det jo en smags sag. Man kan jo ikke rigtig sammenligne de 2 konsoller. Det er jo forskelligt publikum de er lavet til, og det er jo håbløst at sammenligne hardware specs.

  • Det var nu ment som en Joke:D Men jeg stod og skulle vælge mellem Wii og PS3 og det blev PS3'en for dens Grafik kommende titler Blu-ray etc. Xbox360 blev ikke taget med i betragtning da jeg ikke bryder mig om deres kontroller, skal betale for online delen, (Ikke specielt køn min egen mening), ingen Blu-ray understøttelse...


    Wii har da også nogle minusser, well det har de alle sammen, men syntes umiddelbart at Wii ser rigtig sjov ud dog ville jeg personligt blive træt af grafikken og det at man skal stå og fægte med den controller (på længere sigt)...
    Men hver konsol er jo minded til forskellige mennesker, men er ikke et sek. i tvivl om at jeg ville vælge Xbox360 hvis det var Xbox mod Wii... :9xo


  • har sgu ikke helt fulgt med i priserne på xbox 360...
    Wii koster 2100kr. ca. så må xboxen koste omkring 2.5k?

  • Quote

    Originally posted by sHOIKAW
    xbox koster 2800 og wii 2200


    Med lidt hovede regning bliver det til 600kr. billigere wii er.


    fhqwhgad: Der var du sådan 100% forkert. :P Ej menneskeligt at fejle

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    2499 for en xbox, så vidt jeg ved.
    Bedre held næste gang, menneske.


    http://www.elgiganten.dk/is-bi…=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY


    Ja mener også det er det elgiganten har den til, Eller får den til i næste uge.
    jeg gav 2799kr med gears of war til. Så de 2800kr holder ikke helt mere.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    2499 for en xbox, så vidt jeg ved.
    Bedre held næste gang, menneske.


    http://www.elgiganten.dk/is-bi…=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY


    Rolig nu da... Ja okay, et kampagne tilbud. Kan også være at der er nogen som snart får wii på tilbud :finger: :cheers:

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK


    Rolig nu da... Ja okay, et kampagne tilbud. Kan også være at der er nogen som snart får wii på tilbud :finger: :cheers:


    Købte min xbox i december til samme pris. Og du kan jo købe den uden harddisk til 2K. Det er billigere end en wii!

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Købte min xbox i december til samme pris. Og du kan jo købe den uden harddisk til 2K. Det er billigere end en wii!


    Har faktisk læst på xboxlive at den er set til 1200kr i elgiganten uden harddisk


    Edit: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=24296

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().