CPU-Z 1.39 og 1.40

• I CPU-Z version 1.39 og 1.40 viser den min processor multiplier på 6 og en gang imellem går den kortvarigt op på de 9. Den gør det både med min nuværende E6600 og gjorde det også med min gamle E6400.

Er det fordi pc'en automatisk under clocker processoren i idle eller er det en fejl i CPU-Z?

Den gør det ikke i de ældre versioner. Og Everest viser multiplieren på 9 hele tiden.

• tror det er fordi du mangler at disable "Enhanced C1 State" eller hvad det hedder, i bios!

Det eneste under CPU options i BIOS der skal enables er "Execute disabled bit"

Hvis du da ikke har noget imod den clocker ned når du ikke belaster den! Jeg synes det er noget hø, og ikke velegnet hvis man clocker og roder med volt...

Originally posted by OC-Dog
    tror det er fordi du mangler at disable "Enhanced C1 State" eller hvad det hedder, i bios!

Det eneste under CPU options i BIOS der skal enables er "Execute disabled bit"

Hvis du da ikke har noget imod den clocker ned når du ikke belaster den! Jeg synes det er noget hø, og ikke velegnet hvis man clocker og roder med volt...

ja enig, men nogle gange hedder det også EIST / Speedstep. Men når du spiller og bruger cpu kraft er den oppe på den normale værdi, den gør det simpelthen for at spare strøm når den alligevel ikke laver noget

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

Originally posted by JosyBoss
    Perfekt så er det ændret :)

Tak for hjælpen

Der er ingen grund til at ændre det. CPU'en skal nok selv sørge for at komme op og køre for fuld hastighed så snart, der er brug for det. Det sker i løbet af få milisekunder, så det er ikke noget du mærker.

SpeedStep (EIST) er lavet for at spare energi/ varmeudvikling, og jeg kan ikke se nogen god grund til at slå den fra...

Originally posted by Zulu

Der er ingen grund til at ændre det. CPU'en skal nok selv sørge for at komme op og køre for fuld hastighed så snart, der er brug for det. Det sker i løbet af få milisekunder, så det er ikke noget du mærker.

SpeedStep (EIST) er lavet for at spare energi/ varmeudvikling, og jeg kan ikke se nogen god grund til at slå den fra...

Ser heller ingen grund til at slå det fra i hverdagen, så hellere spare lidt på elregningen, det er alligevel ~1ghz den clocker ned.

Jeg har kørt med det længe, og man mærker ihvertfald ikke at den gør det !