Vildeste køling?

• Hej alle tweakers.

hvad ville den bedste form for køling være til pc'en være, hvis det skal bruges til rimelig vild oc?

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

• hvad er rimelig vild overclock. ??? Det vildeste er LN2, hvertfald som er rimelig at fremskaffe.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    hvad er rimelig vild overclock. ??? Det vildeste er LN2, hvertfald som er rimelig at fremskaffe.

Jo menmindre vi snakker 24/7 system, derudover så tror jeg ikke det er noget du skal rode dig ud i... altså LN2 lyder ikke som om du har helt fat i det;)

Originally posted by Svan

Jo menmindre vi snakker 24/7 system, derudover så tror jeg ikke det er noget du skal rode dig ud i... altså LN2 lyder ikke som om du har helt fat i det;)

tror også det er noget 24/7, men så må manden jo skrive det :))

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by Zucks
    Hej alle tweakers.

hvad ville den bedste form for køling være til pc'en være, hvis det skal bruges til rimelig vild oc?

Det vildeste, vildt upraktisk til at køre pc på døgndrift:

LN2 (flydende nitrogen/kvælstof) Du opnår temperaturer på -196 grader, men det skal hele tiden påfyldes i en beholder.

En trippelstage kompressor som nogen nævner, men det er dog en mega dyr løsning!! (også i el!)

Tøris (CO2 på fast form) Du opnår temperaturer på ca. -80 grader, skal hele tiden påfyldes i en beholder.

Mindre vild oc, men langt mere praktisk:

Kompressokøling (Egentlig bare samme metode som et køleskab), Aseteks Lightspeed eller Vapochill eller det andet firma som jeg ikke lige husker, men som laver Mach II'er = færdigløsninger.

Waterchiller = Kompressorkølet vand, (en stor beholder med vand (anti alge etc. blanding og alkohol så det ikke fryser til) som bliver kølet af en kompressor)

Vandkøling + Peltier element

Vandkøling

Luftkøling.

Ind i mellem kan man så bruge sin kreativitet

Husk at lave lidt research hvis du tager andet end luftkøling! Der er nogle sikkerhedsfaktorer der er rare at være bekendt med :cheers:

Originally posted by TheReazepter
    Personligt har jeg købt vandkøling til min NB, og venter blot på at min MACH II GT dumper in ad døren..

Det er nok det bedste til "fornuftige" penge :D

ja bare glæd dig .. Hehe .. :cheers:

Den lander i morgen hos dig

• Denne her skulle vidst kunne klare Cpuen: http://www.coolitsystems.com/i…n=content&task=view&id=81

Men den koster også lidt... :D

"Within 5 minutes time, the Freezone dropped to 7 Celsius!! This is the lowest temperature I've ever seen with any cooling system ever that isn't a Phase Change."

Jeg sagde bare OMG

• Ser da ret fornuftigt ud .. men gad ik læse alt - men det er vel en form for vandkøling med en peltier ved radiatoren eller sådan noget?

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

• altså vi kan ikke bruge det her til noget før topic-starter skriver noget - VÅGN OP

• Flydende Nitrogen?
    Flydende Helium er sq da det vildeste:D
    Men det koster kassen..
    til mere normalt brug ville jeg dog nok fortrække H2O med en trippel radiator.. EVT en 9dobbelt radiator og så passivt kølet:)

Originally posted by DeH
    Flydende Nitrogen?
    Men det koster kassen..
    til mere normalt brug ville jeg dog nok fortrække H2O med en trippel radiator.. EVT en 9dobbelt radiator og så passivt kølet:)

Jeg vil gerne se hvordan du lige har tænkt dig at få helium under så stort tryk at det går i flydende eller fast form :D

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Originally posted by nano

Jeg vil gerne se hvordan du lige har tænkt dig at få helium under så stort tryk at det går i flydende eller fast form :D

Helium er det koldeste ja, men du kan ikke bruge det;)

Originally posted by DeH
    Flydende Nitrogen?
    Men det koster kassen..

.. eller 9xRadi + 9x120 mm blæsere ;)

[Blocked Image: http://aycu39.webshots.com/image/19558/2005309059003764942_rs.jpg]

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

Originally posted by Svan

Helium er det koldeste ja, men du kan ikke bruge det;)

Hvad er det for noget vrøvl?:)
    Man bruger helium til nedkøling af ældre typer superledere, og det fungerer skam udemærket. Helium er flydende ved 1atm. tryk og 4kelvin så vidt jeg husker, men kun fast ved 20atm. tryk og ~1kelvin.. Så det er skam ikke noget problem da det skal være flydende:)
    Hvis du hentyder til coldbugs, så aner jeg ikke om Intels kan klare -269 grader, men mon ikke?.. De har jo ikke coldbugs ved LN2 køling :idea:

Originally posted by Dare_Devil

.. eller 9xRadi + 9x120 mm blæsere ;)

Overdrivelse fremmer forståelsen.. Men det er sq da slet ikke nødvendigt det der Emil, går ud fra det er din egen?:D

• ja det er hans. Det er nødvendigt hvis man vil oc meget og stabilt. Blæsere gav langt bedre temps