macro/all-around objektiv

• Hej

Jeg skal have mig et nyt objektiv til mit EOS300D. Jeg er utrolig fascineret af dyr, tæt på.. meget tæt på 8) Ville af den grund gerne have hjælp til at finde det bedste objektiv til det formål, inden for min økonomiske-grænse af omkring 2500 kr.

Lige pt. har jeg kun det medfølgende 18-55mm canon objektiv. Det ville være lækkert med et objektiv som f.eks sigmas 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO. Men kan sådan et tage billede som dette, f.eks:
    [Blocked Image: http://home.planet.nl/~ooter000/got/macro_.jpg]

Det ville nemlig være fedt med et all-around objektiv som jeg både kan bruge til almindelig familiebrug og hobbybrug som macro osv.

Håber i kan hjælpe

• Det kan du ikke nej. At de kalder sådan et objektiv for macro er salgs gøjl og ikke andet. Det billede du linker til er taget med en Canon MP-E 65mm som giver mulighed for op til 5x life size.

Hvis du skal bare ned til 1:1 så skal du have et decideret macro objektiv.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Det kan du ikke nej. At de kalder sådan et objektiv for macro er salgs gøjl og ikke andet. Det billede du linker til er taget med en Canon MP-E 65mm som giver mulighed for op til 5x life size.

Hvis du skal bare ned til 1:1 så skal du have et decideret macro objektiv.

Okay. Canon MP-E 65mm er måske li i overkanten.. 7200 kr :boxed:

Kan man få et ordenligt macro objektiv til de 2500 kr jeg ca. har til rådighed?

• Tror du skal smide lidt mere men jeg kan ikke priserne i hovedet.

Jeg har selv en Sigma 150mm macro. Canon har også lavet en 100mm som er rigtig godt stykke glas. Hvis jeg var dig ville jeg ikke tage noget under 100mm da det er dyr du er på jagt efter.

Du skal jo så lige pludselig meget tættere på.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy