Ny mini crosser, hvilken?

  • Hej. Håber lige i kan hjælpe mig lidt her=)


    Jeg skal have mig en mini crosser, som jeg "bare" skal bruge til sjov og kørsel på græs (evt. lidt blær..) osv. Så jeg vil ikke hoste op med det hel store. Ved godt man skal op på de 8000-15.000 kr. før man får en bike der virkelig kan holde sig i lang tid.


    Så det bliver altså det man vel kalder en "kinabike"... jeg vil maks. give ca. 2000 kr. Ved godt det ikke er det bedste kvalitet, men hvis den bare kan holde lidt over 1 år uden de store skader så vil jeg være rigtig glad. ;)


    Spørgsmålet er bare; hvilken mini crosser skal jeg tage? Der er jo nogle stykker på markedet. Inde på Macca.dk kan man få dem til 800 kr. men det er vist osse det aller ringeste kvalitet... kæden er nærmest lavet af plastic kan man se :S så ikke derfra i hvert fald..


    Nå, men jeg har især kigget på disse :


    http://www.skagen-pocketbike.d…2b684407d4f4df87d68a7a96c Fra skagen-pocketbike til 2000 kr.


    http://www.svhandelscenter.dk/default.asp?ID=160&pID=129 til 1300 kr. (står sat ned fra 2800 kr, men det skal man vist ikke lige stole på, vel?)


    Det er jo 2 vidt forskellige modeller, den fra skagen er lidt mere "fyldig".. den fra svhandelscenter har kun 0.5 liter tank... hmm? er det nok for ca. 20 minutters kørsel på "fuld drøn"?


    Må indrømme at jeg hælder mest til den fra skagen-pocketbike.. men hvad siger i ?? Hvad ville i vælge ? og hvorfor?.. ved i hvilken en der er bedst kvalitet??


    Eller evt . anbefale et anden crosser til maks 2000 kr. fra evt. andet site??


    På forhånd tak :) Håber på nogle seriøse svar ;)


    V.H. Thomas


    PS: lige et extra spørgsmål : Jeg spurgte Skagen-Pocketbikes kundeservice om jeg skulle samle noget hvis jeg købte deres crosser... Der blev sagt at jeg kun skulle montere styret... er det svært?? vil sige at jeg er rimelig noob ang. det der.. så må ikke være alt for svært :)))


    Ellers noget andet jeg skal vide med sådan nogle 2 hjulet små pocket crossers?

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

  • Måske lidt irrelevent, men vil lige advare mod Skagen Pocketbike. Bestilte (Desværre) 2 ATV'ere derfra. og har ikke haft andet en bøvl. Det er vel et år siden nu, har kørt sammenlagt 3 timer og lige pt. står de bare og samler rust.
    Manden der ejer butikken er fuldstændig debil, og om så man ringede ind for at sige bagakslen var knækket, ville han med garanti forslå at udskifte tændrøret.
    Fragten til Grænsen (Hvor den ene skulle repareres) og til Skagen (Hvor den anden skulle) blev en små 3500kr, så vidt jeg husker... Plus 500kr i repration det ene sted og såvidt jeg husker det samme hos ham. Den ene ATV var en 200cc kina maskine, og ja - Jeg forventede ikke det store, men jeg forventede ihvertfald (Ligesom du måske gør) at den kan køre.
    Den anden var en Kazuma, det egenligt (Som han fremsatte det) er en mærkemaskine, denne er dog fuldstændig død. 50cc.


    Men held og lykke med dit køb, ville bare lige advare dig :)

  • Tak for svarene..


    Trial Bike.. kan du ikke uddybe hvad det er ? tak :)

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

  • dem ved macca er de samme som ved skagenpocketbike :D
    bare så du ved det
    og macca kan du altid regne med
    jeg købte 125 ccm
    og der var en fejl i fordækket vi skrev så


    og han sendte bare et nyt uden vi skulle betale noget


    og det der med at sætte styr på er IKKE svært det er to skruer eller sådan..

  • INDEN DU STARTER DIN MACCA POCKETBIKE


    Huskeliste:


    Hammer (evt. andet værktøj) - Strips - Benzinfilter - Tændrør (almindeligevis af typen BM6A) - Gaffatape - Træ- eller metalskinne - Møtrikker - Skruer - Evt. gummistykker og/eller spændebånd


    1. Afmonter alle slanger og monter dem igen med strips eller spændebånd istedet for de metalringe, der sad før. Udskift under dette punkt også benzinfiltret.


    (modviker, at maskinen er utæt)


    2. Afmonter tændrøret og isæt det nye.


    (har prøvet 5 std. tændrør - ud af dem virkede 0, et nyt koster ikke alverden)


    3. Afmonter benzintanken og forstærk den med gaffatape.


    (benzintanken kan godt gnaves istykker pga. manglende affjedring, tjek derfor gaffaen jævnligt)


    4. Monter vha. strips træ- eller metalskinnen under benzintanken, således at den ikke kan falde ned på udstødningsrøret.


    (benzintanken har en tildens til at hvile på udstøfningsrøret på de nye modeller fra MACCA, dette resulterer i nedsmeltning af tanken ved kontinuerlig kørsel. Herved løber benzinen ud af tanken ned på det brændvarme udstødningsrør med stor fare for antændelse)


    5. Afmonter vha. hammer (og evt. andet værktøj) styret i begge sider. Beklæd de 2 stænger, hvorpå styret monteres, med gaffatape eller indlæg et stykke gummi.


    (ellers er det stort set umuligt at få styret til at sidde fast)


    6. Pil møtrikkerne ud af styret og erstat dem med NYE møtrikker inden styret igen monteres med NYE skruer.


    (møtrikker og skruer er af så ringe kvalitet, at gevindet smadres, hvis man forsøger at sætte styret bare lidt fast)


    7. Drej gashåndtager rundt, så rammer håndbremsen (så det ikke kan drejes længere). Fæstn og forstærk det herefter med gaffatape, naturligvis kun der, hvor du ikke skal dreje.


    (hvis gashåndtager ikke sidder løs, når du får maskinen, kommer det til det. Jeg har selv styrtet, pg.a løst gashåndtag. Og glem alt om at stramme skruerne, så det kommer til at sidde ordentlig fast. Prøver du, vil plastikken knække pga. den lave kvalitet)


    DU ER NU KLAR TIL AT PRØVE 1. START


    Skru HELT op for benzintilførsel og choker og start maskinen. Bemærk at chocker HELE tiden skal være skruet op på maks, ellers kører maskinen ikke ordentligt.. :)..


    - Det var det jeg lige kunne huske ;).. Men skal nok opdate "Macca-How-To-Guiden", hvis jeg kommer på mere.. :)


    Og topfarten ligger out-of-the-box på 42 km/t med 80 kg belastning på det lille "kræ :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • ;(HEJ
    Jeg har lige købt 2 ATV`er hos skagen pocket-bike. Vi har kun haft problemer med dem. Nu er min mand for fjerde gang kørt derop for at få dem lavet. Vores søn styrtede, da det ene hjul røg af. De var ellers spændt efter. Så nu har jeg fået nok. Jeg har lige læst, at atv`er fra kina ( de billige) kan være livsfarlige. Bare jeg havde læst det inden vi købte dem.

  • købt en 125 fra macca og den er meget sjov
    driller mig lidt med at gå ud mens jeg kører, men tror jeg har fyldt alt for meget motorolie i hehe.
    og så lyder den kanon. gav 2600.og 140 for olie. 50kr benz!

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by Carstone
    købt en 125 fra macca og den er meget sjov
    driller mig lidt med at gå ud mens jeg kører, men tror jeg har fyldt alt for meget motorolie i hehe.
    og så lyder den kanon. gav 2600.og 140 for olie. 50kr benz!


    hehe..
    ØV du fik den 400 kr billigere end mig


    Min kostede 3000 med fragt..
    Motorolie
    Tog jeg fra min ven :D

  • Quote

    Originally posted by LBK
    ;(HEJ
    Jeg har lige købt 2 ATV`er hos skagen pocket-bike. Vi har kun haft problemer med dem. Nu er min mand for fjerde gang kørt derop for at få dem lavet. Vores søn styrtede, da det ene hjul røg af. De var ellers spændt efter. Så nu har jeg fået nok. Jeg har lige læst, at atv`er fra kina ( de billige) kan være livsfarlige. Bare jeg havde læst det inden vi købte dem.


    Det er ikke forbudt at forholde sig kritisk - uden at have læst om det på nettet..


    Har man først set en kina cykel, så tror jeg ikke man ville smide sine børn op på sådan en.
    Skal de køre cross, så køb kvalitet fra starten, for jeg går da udfra at det er til MotoCross, jeg kan ikke tro der findes forældre der bevist smider deres unger op på ulovlige ATV'ere..