spamanmeldelse?

• Mange af jer husker nok politianmeldelsen af midtdata for et års tid siden..

Jeg undre mig så lige nu, hvordan det egentlig hænger sammen før man kan regne det som spam..

Sidder pt. med en mail fra firmaet Rejsefeber.dk, og det kan ikke AFMELDES hverken i direkte link i mailen eller på deres side..

Det kan sgu da anmeldes til politiet right?

Originally posted by Burger
    Politiet er nok ret ligeglade med din spam, skal noget anmeldes, så er det til forbrugerombudsmanden. Men hvis du selv har tilmeldt dig deres nyhedsbrev, så er det jo ik spam.

Tror derudover, at du skal logge ind for at afmelde dig.

hehe ;) thats the problem ;)
    jeg har aldrig tilmeldt mig det nyhedsbrev, og efter hvad jeg ved, så skal det også være muligt at framelde sig et nyhedsbrev uden at være tvunget til et længerevarende forløb?

eller er det mig der er galt på den?

• Ja jeg ved godt det er kriminelt at sende spam, men kan du ikke bare blackliste deres mail?

Synes selv det er for lidt at gå op i, medmindre man kan tjene penge på det.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Jeg synes da det er fint han gider at bruge tid på en anmeldelse. Spam skal til livs og det kommer man da ikke ved at bare sidde tilbagelænet og sige 'Det sker nok ikke igen'.

For mig at se vil jeg give dig helt ret i, at mailen absolut intet skriver om hvordan man afmelder sig. Hvis du heller ikke kan finde noget på hjemmesiden, så er den helt galt.

Føler du dig generet, vil jeg mene du er i din gode ret til at tage mailen til de rette personer. Bare lige tænk dig godt om inden, med hensyn til, om du ikke har tilmeldt dig et eller andet for længe siden, deltaget i en konkurrence hvor en af betingelserne var tilmeldelse af nyhedsbrev eller lignende. Det kan jo godt give lidt en lang næse i sidste ende hvis det er en fejl 40. :crazyeyes:

• Når jeg en gang imellem for disse emails, svarer jeg tilbage med trusler af anmeldelse af spam.

Tro mig der kommer en lang side med beklagelser derefter...

Dog er de fleste reply adresser, "no-reply" (robot)

• pixmania of hi-fi klubbens nyhedsbreve kan ikke afmeldes (på trods af at man kan trykke på afmeldin nyhedsbrev-links modtager man fortsat spam)- uden tvivl ikke fejltagelser fra deres side...