N00b søger hjælp til bil asap

• Lad mig sige det således!

Jeg ved en bil har 4 dæk, og så er det alt, men skal bruge en bil inden mandag, og søger derfor desperat hjælp!

Krav:
    Diesel
    St. car
    Gerne Opel Vectra eller Astra, Ford eller Toyota.

Placering gerne tæt på Aalborg og hos forhandler.
    Pris omkring 100.000

Det må gerne være en smart bil uden at være en racer vogn.
    Den skal bruges som familie vogn.

• tror du skal finde noget privat, hvis det skal være så hurtigt. Da en forhandler oftes skal gøre bilen klar før salg.

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

• Tag en Ford Focus TDCI.
    Tjek http://www.bilbasen.dk for at se hvad du får for 100 stærke

SMLDK

Originally posted by bublegum
    Er det dumt at handle bil privat til 140.000?

Kommer meget an på hvad der er tale om ?

Få nu bilen tjekket grundigt af en som har forstand på det, før du køber privat.

• Jeg ville fraråde at lave en hastehandel. SKAL det være inden mandag?

Jeg ville foreslå at købe en brugt toyota yaris verso (ikke diesel) som den her http://www.bilbasen.dk/Cars/Us…x?AdId=195300740&source=1

Vær opmærksom at opel vectra og astra'er ruster på indersiden af bagskærmen - og det ser man først når plastikken er af. Opel er gode biler, men de har lidt en tendens til at opføre sig italiensk (de ruster)

japaneres teknik holder evigt, og rusten er som ved alle andre. Så hvis jeg ikke havde forstand på biler ville jeg nok vælg en japaner, så var det kun vedligeholdelse at tage højde for.

Alternativt, snak med banken og køb en af de nye kia cee'd diesel biler. Det er en bil til 210k fra ny af, som har 255nm og en pæn km/l - og skulle være den første kia der ikke er bygget lige så ringe som franske biler.

Edit: kia bilen : http://www.bilbasen.dk/newcars…etails.aspx?NewCarID=7737

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• Manden jeg skal handle privat hos arbejder hos VW og det er en Golf 4 fra 01. Der har rundet 106.000 og leveres nysynet, vinterdæk, lige undervognsbehandlet, alle servicetjek er overholdt, 4 nye kaliber på bremserne, anlæg, 4 19" vw fælge osv. Den er super velholdt.

Problemet er det ikke er en st. car, men den kan godt have en barnevogn i bagagerummet

• Okay, jeg tier stille inden jeg begynder at brokke mig for meget. Dine penge, dit valg.
    Men min erfaring siger at vw er noget man højst prøver een gang.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    Okay, jeg tier stille inden jeg begynder at brokke mig for meget. Dine penge, dit valg.
    Men min erfaring siger at vw er noget man højst prøver een gang.

Familie og venner har haft mange VW uden problemer

• dine penge, dit valg som sagt.

Vi har også folk i familien som kører golf. Men de kører begge stockcar løb, og kan selv reparere dem.

• Du har ikke bedt om en pæn bil - golf er jo også en af de grimmeste blikdåser der kan købes! Men ja, yaris'en er ikke en pæn bil at se på. Den er bare pisse holdbar og funktionel

Edit: golf1 gti undtaget fra den påstand ovenfor.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

Du har ikke bedt om en pæn bil - golf er jo også en af de grimmeste blikdåser der kan købes! Men ja, yaris'en er ikke en pæn bil at se på. Den er bare pisse holdbar og funktionel

Edit: golf1 gti undtaget fra den påstand ovenfor.

Hvad med Astra og Vectra ?

Originally posted by bublegum

Hvad med Astra og Vectra ?

Tjah, de nye modeller kan jeg heller ikke lide - efter ham gutten fra renault eller hvor han kom fra overtog styling - men en vectra a eller en astra g er da pæne blier at se på. De bliver klart overgået af honda crx eller opel speedster, men af normale familiebiler at være er de da meget tålelige.

Men går man efter styling skal man jo have en italiensk bil. I så fald, køb min alfa 156 istedet for en golf.

Tjah, de nye modeller kan jeg heller ikke lide - efter ham gutten fra renault eller hvor han kom fra overtog styling - men en vectra a eller en astra g er da pæne blier at se på. De bliver klart overgået af honda crx eller opel speedster, men af normale familiebiler at være er de da meget tålelige.

Men går man efter styling skal man jo have en italiensk bil. I så fald, køb min alfa 156 istedet for en golf.

Tvivler på din Alfa kan have en barnevogn i ;)
    Er lun på Vectra fra 00 og det samme med Astra fra 00.
    De er til at betale som diesel og st.car

• er også udemærkede biler - og reservedele er relativt nemme at skaffe, og dermed billige - gamle biler går i stykker (2000 er gammel).

Men uanset om du køber dig en vectra eller en golf, sørg for at få den checket af en der ved noget om rust og mekanik. Ville være træls at give penge for en bil der ligner ost når textylen er fjernet (eller hvordan det staves). Rust kan behandles, men hvis vanger eller a,b eller c søjler er ved at ruste bliver det dyrt at lave. Og som sagt - de ruster under inderskærmen bagved.

angående min alfa - nej en barnevogn bliver nok et problem. Men der var plads til 6 kasser dåser, 3 engangsgrille, brød og alt muligt andet i bagagerummet - selvom jeg har en stor klods af en thansen bass i :)

• Er der noget galt med 00 modellerne?

hvad med denne http://bilbasen.dk/Cars/UsedCa…x?AdId=506901912&source=1
    Diesel km er vel ikke meget så?

• For at kende hyppige fejl på lige netop den årgang og model burde du måske ikke spørge her, men ringe til et opel værksted .... eller endnu bedre, spørge en på synshallerne - de ved nemlig hvad de ser efter på de forskellige biler, og det er der nok en grund til :)