Trådløst video???

  • Hej kloge hoveder ;)


    Har en ide om at jeg gerne vil kunne se video fra min server på mine 2 fjernsyn. Jeg kan selvfølgelig trække et kabel, men synes bestemt ikke at denne løsning er optimal.


    Findes der et grafikkort som kan sende et video signal til en "boks" der sidder i et scar stik på et fjernsyn, eller lign løsning?


    Havde tænkt at løsningen kunne se ud som noget i denne retning:


    tv1-----server----tv2


    Hvor serveren egentlig bare står og afspiller hvad man nu har sat den til i et almindeligt afspildningsprogram, og tv'erne så kan skifte kanal til det stik hvor scarstikket sidder (ligesom hvis filmen sad i en dvd afspiller der var sat til scarstikket).


    Håber det var forståligt og at der er nogen som har en god løsning på problemet.


    Venligst
    Nelly

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -


  • Du kan få trådløse videosendere, men kvaliteten er oftest ikke imponerende (selvfølgelig afhængig af forholdene).


    Opløsningen er begrænset til almindelig PAL-opløsning (720x576), og inputtet til senderen vil være composite eller s-video fra grafikkortets TV-out.


    Om du kan sende fra én sender til flere modtagere ved jeg ikke, men mon ikke det kan lade sig gøre hvis du køber to ens sæt.


    Der er lidt eksempler du kan kikke på her:
    http://www.emb.dk/articlelist.445


    Jeg ved dog ikke om nogle af dem af bedre end andre, da jeg ikke selv har erfaring med nogle af dem.