Sikker fjernelse af harddisk?

  • Efter at have haft min computer åbnet, dog uden at foretage mig noget inde i den, har jeg nu fået et tray ikon med sikker fjernelse af hardware. Det min computer i midlertidig evt. skal fjerne er selve min harddisk. Det kører SATA og synes generelt at kablerne sidder lidt løst. Men hvad kan det være? Måske er det ingenting, men det giver ingen mening for mig. Og det freaker mig mildest talt lidt ud.


    Hilfe :)

    Pentium D940 3,2 Ghz
    ASUS P5ND2 SLI
    2 GB PC4200 Dane-Elec Dual ram
    2xMSI 7600 GT (SLI)
    250 GB SATA Samsung, 16 mb cache

  • For at uddybe lidt står der helt præcist følgende:


    "Fjern HDT722525DLA380 - Drev(C: ) nu" og den harddisk er den eneste jeg har siddende i computeren.

    Pentium D940 3,2 Ghz
    ASUS P5ND2 SLI
    2 GB PC4200 Dane-Elec Dual ram
    2xMSI 7600 GT (SLI)
    250 GB SATA Samsung, 16 mb cache

    Rettet en gang, sidst af thms ().

  • Det virkede simpelthen perfekt :) Tusind tak! bliver dog nødt til at spørge om der er nogen hager ved det? Er umiddelbart ret overfølsom da jeg lige har købt den og går på halen over alle småting der er galt. Som nu for eksempel, selv om der er en logisk forklaring.


    Kan det også passe et sådan et SATA stik har relativt nemt at ved at rykke sig lidt løs hvis man flytter meget på sin computer?

    Pentium D940 3,2 Ghz
    ASUS P5ND2 SLI
    2 GB PC4200 Dane-Elec Dual ram
    2xMSI 7600 GT (SLI)
    250 GB SATA Samsung, 16 mb cache

  • Nej ikke umidelbart, det eneste du går er et disable muligheden for at fjerne diske på SATA (med nForce driver) ved hjælp af den genvej.


    Det har intet at gøre med hvorvidt stik sider løst, og SATA har ikke større tendenser til at side læst end PATA.


    /ask

  • vil da sige at sata kabler godtnok er nemmere at tage af end IDE kabler, så roder man inde i kabinettet kan man godt komme til at hive dem af...men ikke bare ved at flytte på kabinettet. og det der er bare en mulighed man har med de diske, det er ingen fejl....som skrevet ovenfor.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.