Need ny pc, need hjælp...

  • Hej? Min første post på dette forum må siges at være ret så kedelig, idet jeg "bare" efterspørger hjælp.


    Jeg sidder på en oldgammel maskine af en pc (Like fra dengang hvor Pentium 3 @ 700 Mhz var toppen af poppen)
    Og nu har jeg så fået overtalt min mor til at jeg skal have mig en ny snart.


    Hun aner hat om pc'er, men sidder med pengene.
    Hun vil give 5k, hvis jeg er heldig kan jeg presse hende til at give 6k. Jeg kan selv lægge 1k.
    For de matematisk underbegavede giver det således et max budget på 7k. Hvis I kan holde den under 6 ville det være über!


    Pcen skal bruges til lidt hyggegaming, internetsurf, og skoleopgaver, samt musik og video-lytning/glukning. Det gør bestemt heller ikke noget at den ikke larmer som et damplokomotiv.
    Jeg er ninja, og ninja elsker stilhed :ph34r: (Og ond, ond, ond metal musik)


    Det skal være en pc som jeg skal bruge de næste 5 år, eventuelt med små opgraderinger hen ad vejen.


    Og det er så her I kommer ind i billedet.
    For hvor skal jeg købe min pc henne?
    Små danske firmaer som Føniks og topdata, eller Dell?


    Og hvilke dele skal jeg stoppe i, for at få mest for pengene?


    GOGOGOGOGGOOGGO

  • Hejsa Cpt. Weirdo og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Hardware og Tilbehør, da Køb og Salg kun er til handler der skal foretages imellem brugerne her på siden. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh
    Heidi

  • Hvilken form for "hyggegaming" tænker du på?


    Kan du selv samle (evt. få en ven til at hjælpe) eller skal den købes samlet?


    Skal der tilbehør med? (Mus, skærm, tastatur, højttalere, osv.)