DVD drev opfører sig mystisk!

  • Hejsa,


    Jeg har netop samlet mig en ny computer, men der er problemer med DVD drevet...


    Når jeg lægger en skive i drevet og lukker, skubber den bare skuffen ud igen efter et sekund eller to. Der er intet lys i dioden mens skiven er i drevet, den lukker bare og åbner igen. Hvis jeg fjerner skiven og lukker drevet er der ingen problemer....


    Det er en samsung sh-s183a dvd brænder, og firmwaren er den nyeste. Drevet er helt nyt, og jeg har prøvet med en del forskellige skiver - både dvd og cd.


    Jeg har prøvet alle sata portene på bundkortet, problemet er stadigvæk det samme...


    Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt? Eller skal skidtet bare sendes retur....?

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0

  • Quote

    Originally posted by Kejserjorn
    Mener du sata stikket? Det kan vel kun vende på en måde ikk?


    Jeg tror han tænkte på et ide dvd drev, For ja du burde ikke kunne vende et sata stik forkert.
    Kender du ikke en som har en pc du kan prøve det i, Bare for at se om den gør det samme.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ah ja, min fejl... Tænkte på IDE drev :)
    Du har måske endda et IDE stik samt IDE port på dit bundkort, så du kan teste om der er noget i vejen med SATA'en? (Det var jo også det jeg mente fra start! :)))

  • Sata portene på bundkortet virker fint, de er alle tjekket med HDD'en. Jeg må nok hellere prøve at smide det i en kammerats pc, og se om det giver samme resultat. Ville bare lige høre om nogen havde en idé til om jeg muligvis havde gjort noget forkert....


    Tak for hjælpen

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0

  • Hvis den skubber skuffen ud igen, Når du ikke har sata stikket i, Altså kun strøm. Så må det jo næsten være drevet der er defekt.. Har du prøvet kun med strøm?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Har lige testet uden sata kabel i, og den skubber stadigvæk skiven ud med det samme. Så det er jo nok drevet der er i uorden.... Har ikk fået testet det i en anden pc endnu, men det er vist slet ikke nødvendigt så....

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0