• Hejsa vil gerne have en ny cpu til mit bundkort, har en Amd X2 3800+ nu og vil gerne opgradere den, ved bare ikke om jeg skal tage en opteron eller en x2 duel core.


    MIt System.


    Msi K8n Neo2 54G Platium [Socket 939]
    Amd X2 3800+
    Ati x1950Pro
    Sound Blaster X-Fi Fatal1ty
    2x120Gb
    2x160Gb
    1x250Gb
    1x300GB


    Håber i kan hjælpe....:-)

  • Bare kom med nogle bud, gør ikke noget det er de dyreste af dem pengene skal jeg nok få skrabet sammen.. angående overclockning så vil jeg helst undgå det... da jeg ikke har så meget forstand på det og vil helst have et system der kører standard clocks.

  • Det er bare i orden, men listen (på edbpriser.dk) af CPU'er til socket 939, som er bedre end den du har nu er ikke så lang.


    http://edbpriser.dk/Products/L…n&image2.x=31&image2.y=15


    Men hvis du siger penge ikke er et problem hvorfor opgradere du så ikke til Core2Dou ? hvis du alligevel skal ud og smide 2000kr for en ny CPU er der ikke langt til et nyt Core2Duo system!


    Mvh Stubkier

  • Det er fordi så skal jeg have nyt bundkort/ram/cpu + nyt grafikkort som jeg lige har fået nyt af og det er til agp... og de nye bundkort er jo med pci express....



    forresten vil det være en fordel at vælge en opteron i stedet for en x2, er de bedre hurtigere?