Hvilken subnote?

  • Hej Tweakere.


    Jeg skal hen og have en laptop der skal bruges til kontor arbejde (business),
    Jeg skal have en subnote, så krav til skærm størrelse er max 13,3".


    Krav:


    God Batteri tid (+4timer)
    Max 13,3" skærm.
    Windows Vista Prem, Business eller Ultimate.
    Turion X2 el. Core2Duo.
    +1GB Ram.



    Og det må gerne være en Tablet :)


    Jeg har kigget på følgende:


    HP Pavilion TX1040 & Macbook Black med 2.0GHZ og 1GB ram.


    Max budget på 9000,00,- kr.




    Håber i har nogle RIGTIGE gode bud.

  • Quote

    Originally posted by sHOIKAW


    Uha, er ikke meget for Toshiba Zulu,
    - Men ved du noget om hvordan Windows Vista kører på en Macbook?


    Nej, ikke andet end at den nyeste version af BootComp (1.2b) understøtter Vista.


  • Termen subnotebooks havde en negativ bibetydning som en ringere teknologi. Den typiske ultralight vægt på omkring 1.5 kg og en størrelse på 8.5x11 cm. Et svagt punkt når vi snakker om ultralights er batteri udholdenhed. For at holde vægten nede har designerne af disse modeller været nød til at bygge så lille et batteri som muligt. Batteriet er at af de tungeste komponenter i en laptop, og der kan her bespares en del vægt. Batterilevetiden på ultralights er i mange tilfælde helt nede på 1 time.
    Teknologierne på ultralights ligger ofte en generation eller to efter den nyeste, og vil i mange tilfælde ikke være nogen top performance maskine. Processor hastigheden ligger normalt på 1.5GHz eller mindre. Harddisk størrelsen er oftest på 60GB som max. Disse specifikationer er alt nok for brugerne som søger denne tyde af laptop. Som med value laptop, er komponenterne ikke af nyeste dato, men alt nok til den form for opgaver denne type stilles. Skærmen kommer ofte som 12”


    En 13" er jo nem at få uden den kaldes subnote eller ultralight.
    Men forvent en lille udvalg til 9000k. De letter modeller koster ofte KASSEN.


    Se især den spritnye FS P7230. En sindsyg fed spand, men en pris på 17k + gør ikke godt for en levetid på batteriet på 8-9timer +


    Denne
    P7230


    Den er også anmeldt hos danske laptopworld


    Evt denne
    Lenono N100


  • Tak for dit indput Bubblegum,


    Jeg vil selfølgelig tage det til efterretning, men ser nu meget på en Macbook med følgende specs:


    2.0GHz Core 2 Duo (4MB)
    1GB (2X512 667MHZ)
    80GB SATA Harddisk
    Mac OS X 10.4 + Windows Home Prem.
    Combo Drive.
    13,3" GlossyScreen.


    Men da det nu er en Mac, og jeg skal hen og lege med bootcamp er jeg blevet meget i tvivl om hvad vil komme til at funger på den.
    Ved at Vista kan installeres via bootcamp, men har set sider på nettet der siger at følgende ikke virker:


    på 2. Gen:


    -iSight
    -Wifi
    -Bluetooth
    -Sound


    Så er der jo ikke meget glæde ved en mac, håber da jeg kan få de i det mindste de 3 nederst ting til at virke.



    MVH Mads.

  • Hey mads.. Har selv Macbook ;)
    og der er ikke noget, som ikke rigtig virker i Vista Længere.


    både Bluetooth, Trådløst, Lyd og Isight kamera virker i windows vista, så det skal du ikke frygte..


    Hvis det er så tag ind til Humac og lad dem vise hvordan bootcamp fungere..


    personligt har jeg begge ting på min maskine, hvor jeg bruger mac hjemme og Windows, når jeg er i skole..


  • Hej Flashbag,


    Uha lyder super !!!!
    Skal ind i Humac og se på en i næste uge, så tror jeg sku jeg bestille den :)
    Glæder mig meget til at rode med den, hvordan fungere scroll og højre klik på mousepadden?


    Mange tak for reply til topic alle sammen.


    /Mads.

  • Quote

    Originally posted by sHOIKAW
    ?


    hey sHOIKaW..


    det er lidt specielt... Du skal holde 2 fingre på mousepaddet og når du gør dette, så trykker du på museknappen..


    sådan højreklikker du..


  • Ja alt fungerer som det skal i BootCamp, men der mangler mange taster på tastaturet..


    Så længe du ikke køber noget eller tager råd fra Humac, så skal det nok gå.. For de er de største Apple-tågehoveder nogensinde. De fjolser er helt ude i hampen.


  • Ja, 2 fingre på touchpadden og klik på knappen..


    Scroll er 2 fingre på touchpad og træk dem op og ned. Det er ligemeget hvor henne på toucpadden du gør det.