Linksys WRT54GL i repeatermode?

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Sidder lige at lure hvordan jeg opsætter en Linksys WRT54GL i "repeater mode", http://www.dd-wrt.com/wiki/ind…iversal_Wireless_Repeater . Den vejledende konfiguration omhandler kun repeating af et åbent signal, det må da være muligt at repeate et WEP-beskyttet signal også (selvfølgelig ved indtastning af koden....) eller hva?


    Prøv at søge i deres forum derinde, der er nok flere der har rodet med den slags end der er herinde... ;)

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Sidder lige at lure hvordan jeg opsætter en Linksys WRT54GL i "repeater mode", http://www.dd-wrt.com/wiki/ind…iversal_Wireless_Repeater . Den vejledende konfiguration omhandler kun repeating af et åbent signal, det må da være muligt at repeate et WEP-beskyttet signal også (selvfølgelig ved indtastning af koden....) eller hva?


    Åh, står det ikke nede i punkt 6? eller har jeg læst helt ved siden af.


    Nu du alligevel er igang så vælg WPA og ikke WEP. WEP giver næsten ingen sikkerhedog kan brydes med en tur på google og 5 min med et mindre program.


    /ask


  • Punkt 6 behandler vist kun kryptering på repeateren, den er stadig kun konfigureret til at repeate åbne signaler....

  • Ja, det kan godt se sådan ud. Nu er jeg ikke så meget inde i hvordan en repeater håndterer kryptering, men er det ikke muligt at du bare skal benytte kryptering på "moder" routeren, og ingen på repeateren. Skal denne kunne læse indholdet i signalet for at sende det videre?


    Er ikke helt sikker på dette, men det er da et forsøg værd. Sæt hovedrouteren op med WPA (og test med direkte tilslutning til denne), hvis dette virker sætter du repeateren op uden kryptering og ser om det ikke virker med WPA på klienten og det pass der bruges fra den originale kilde.


    /ask

  • note fra punkt 5:


    "Note: this will not automatically repeat secure/encrypted networks. If your source network uses WEP or WPA, enter the ssid under the Physical Interface in step 4 instead, and proceed to the next step."


    Så den skulle være ok, hvis du bare giver den SSID'et fra root-routeren.


    /ask


  • Super, så er det bare mig der ikke læser det med småt... takker...