Har du stadig respekt for Bjarne Riis' cykelresultater i 1990erne?

Originally posted by Butcher
    Selvfølgelig. Alle var dopede, og det gør ikke bedriften spor mindre..

Helt enig. Vi har jo alle vidst det hele tiden, så om han indrømmede eller ej, gjorde ikke den store forskel.
    Syntes til gengæld han sagde en masse suveræne ting, så beundrer ham endnu mere nu, end jeg gjorde før.

• Min menning er at dem der i dag mister alt for manden er nogle hyklere. Det er jo og har været det i en årrække lysende klart at Bjarne Riis havde taget doping. Jeg synes på samme måde som flere cykel eksperter at det stadig er en fantastisk præstation han lavede i 1996. men det var jo åbentlyst for enhver at der var noget der ikke stemte. Frem til 1993 havde han været en alm vandbærer og pludselig flyver han frem og kører sig i top 5. Op igennem 90érne var alle dopede og det var man nød til hvis man ville vinde. Det skal ikke undskylde at han var en synder men bedre sent end aldrig at han indrømmede. Godt gået trods alt Bjarne. Nu mangler vi bare alle de andre. Ulrich og ikke at forglemme det amerikanske biologiske freak til Armstrong. For alle og enhver med lidt fornuft i hovedet kan da se at der er der noget helt galt også. Jan ulrich skal nok komme han sider i øjeblikket og forbereder sin præsentation men den anden i usa vil vi aldrig hører noget fra. Han er vist difinationen af en benhård nægter. Han er jo aldrig testet positiv. Hvornår var det vi sidst hørte en sige det? :D Stemte selvfølgelig Ja

• Har ligeså meget respekt for Bjarne nu, som jeg have før.
    De var alle dopet. Ergo have de alle lige vilkår, og han var bare den bedste.

Som en kendt journalist sagde i fjernsynet for et par dage siden:

Man vinder ikke Tour de France på grund af doping, man vinder fordi man er en god cykelrytter

• De andre ryttere har jo selv været lige så dopede, så det gir det samme i sidste ende

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

• Haha, det er sååå go stil ;)..

.. men sådan er det jo, man vil jo nødig stå med "skægget dybt begravet i postkassen".. Især ikke nu hvor de stoppede "i går aftes" :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Sjovt som alle holder hånden over ham... Hvis man skal se lidt firkantet på det, er det samme princip som da Kurt Thorsens bedrageri tilbage i 2000. Men ham var der ingen der holdt hånden over - han fik med værste skuffe, og røg så i fængsel.

Når det er sport trækker folk bare på skuldrene "Det er jo bare for sjov"
    ... Man tænker ikke på at dem der kørte mod Bjarne Riis i perioden 1993-1998 alle blev bedraget for sine velfortjente præmier, for ikke at tale om alle medarbejderne på cykelholdene eller sponsorene... :roller:

Originally posted by Mikkel
    Sjovt som alle holder hånden over ham... Hvis man skal se lidt firkantet på det, er det samme princip som da Kurt Thorsens bedrageri tilbage i 2000. Men ham var der ingen der holdt hånden over - han fik med værste skuffe, og røg så i fængsel.

... Man tænker ikke på at dem der kørte mod Bjarne Riis i perioden 1993-1998 alle blev bedraget for sine velfortjente præmier, for ikke at tale om alle medarbejderne på cykelholdene eller sponsorene... :roller:

jeg syntes også at han skal betale de premiepenge tilbage som han har fået i løb hvor han har været dopet, men huske dette er sport ikke den rigtige verden, altså hvad er så det næste, fængselsstraf for et rødt kort i fodbold ?

Originally posted by Mikkel
    Sjovt som alle holder hånden over ham... Hvis man skal se lidt firkantet på det, er det samme princip som da Kurt Thorsens bedrageri tilbage i 2000. Men ham var der ingen der holdt hånden over - han fik med værste skuffe, og røg så i fængsel.

Altså jeg vil nu mene at der er lidt forskel i at snyde i en sport og bryde loven.
    Uanset hvad, så må man nok erkende, til en hvis grad, at det var en del af cykel sporten dengang. Du skal nok meget langt ned i feltet for at finde en der IKKE var dopet i starten af 90'erne.
    Bjarne riis er stadig, i mine øjne, den største sports præstation i danmarks historie.

Originally posted by fhqwhgad

Altså jeg vil nu mene at der er lidt forskel i at snyde i en sport og bryde loven.
    Uanset hvad, så må man nok erkende, til en hvis grad, at det var en del af cykel sporten dengang. Du skal nok meget langt ned i feltet for at finde en der IKKE var dopet i starten af 90'erne.
    Bjarne riis er stadig, i mine øjne, den største sports præstation i danmarks historie.

Helt enig. Du kan sgu ikke sammenligne Kurt og Bjarne.

Derudover mener jeg nu at EM 92 er det største i dansk sportshistorie :)

Originally posted by fhqwhgad

Naturligvis er der forskel, og naturligvis vandt Riis ikke kun sin sejr pga. EPO, men han har kommet meget uærligt til sin præmie og det mister jeg respekt for... især når han venter 11 år med at indrømme det.

Jeg har det sådan at hvis man ikke kan opnå resultater uden at snyde, så må man enten affinde sig med det, øve sig noget mere eller finde på noget andet at lave. Jeg ved at mange nu vil sige "Jamen de andre var jo også dopede" - Ja, men så burde man måske finde på noget andet at lave, istedet for at blive en del af sølet? Det ville jeg da selv!

• har ikke respect for det nu og heller ikke den gang... men de må sku godt dope sig for min skyld de kan kåre folk som årets bedste apoteker istedet

Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU