De største 80er hits?

  • Hvorfor er der ikke nogen der har nævnt A-HA som IMO var verdens fedeste musik i 1985....fik Hunting High And Low da jeg fyldte 10 år sammen med TV2´s Rigtige Mænd (Gider Ikke Høre Mere Vrøvl)....som stadig høres med glimt i øjet.....det var det første rigtige musik jeg hørte (jeg hørte vist bøllebob inden).

  • Quote

    Originally posted by Hitmanden


    JoJo, men godt musik var I jo ikke ligefrem fattige på.. Er vi jo heller ikke idag, af samme grund, men... ja! Sys der er langt mellem snapsene i disse tider..


    Hehe, det er sgu ikke som om jeg synes det der har været nævnt indtil nu har været alt for kanon udbytte af et helt årti egentlig ;)
    Tager man 90'erne har man også en hel britpop-bølge, grungen (nirvana osv) og en hel masse fra slut-90'erne at trække på.
    Om en tyve år vil jeg tro der kan siges det samme om 00'erne.. Det er jo "snapsene" man husker, alt møget har du lykkeligt glemt..
    Men der er ingen tvivl om at det var et årti der var præget af en kraftig tendens musikalsk. Hvis man er til det er det meget fedt jo ;)
    Jeg er mere til 90'ernes britpop, helt sikkert.


    Mine bud på god 80'er-musik må jo næsten være noget med noget stone roses og den dur. Altså det tidlige britpop. Og temmelig sen 80'er ;)
    Primal Scream og helt klart The Cure.
    Men jeg ville til hver en tid foretrække 90'erne :)


  • Man siger jo, at Elvis var det banebrydende i 60erne, Beatels var det i 70erne og Michael Jackson var det i 80erne... Men hvad har være KÆMPE og banebrydende i 90erne og 00? Der er da ingen der kommer op på siden af Elvis, Beatels og MJ. Det er dét jeg mener med "sløvt" :9xo