SE W880i vs N E65


  • Det er en MEGET personlig mening og hvis du ikke har hørt godt om nokia og deres system har du vist været begravet under et par gevaldigt store sten.


    Med hensyn til skærmene jeg snakker om har der ikke været stramme bukser men bare et problem med den. Hvad der er skyld i den af panel eller hva fanden er egentlig mig ligemeget det kan kun trække ned i vurderingen af en telefon imo.


    Hvilket system man syntes bedst om er jo 100% ens personlige mening som jeg skrev så er det imo noget bedre ved nokia end de andre.


    Skal da også lige sige at jeg har haft et par forskellige nokia telefoner og den eneste der er gået død for mig var min 6310i og det skete på 4,5meter vand det kunne den ikke lige klare. Har aldrig oplevet hak eller lås.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Nej det er det jo så ikke.. For du skal også huske, at der er noget der hedder "muligheder". Der er bedre muligheder i S/E telefoner end som i Nokia.. S/E har været langt foran. F.eks. ved multitasking (som f.eks. at kunne høre musik samtidig med at ændre sit baggrundsbillede og så pludseligt få en besked og svare på den).


    Nokia har manglet denne (og flere andre ting) lige indtil de fik Symbian OS. Om man så kan lide interfacet, ja det er helt klart subjektivt men det er jo noget andet.


    Jeg må da også indrømme at (bortset fra den patetiske ydelse N95 har hvilket får det hele til at se ud som om at man kører Vista med Aero theme med et Radeon 9200), den sekundære hovedmenu ser lækker ud. Så kan man så altid diskutere, hvorfor fanden der skal være 2 hovedmenuer (hvilket jeg mener er totalt åndssvagt at spilde resourcer på).


    Jeg har desværre også eget Nokia telefoner (samt prøvet nogle andre i kortere perioder), hvoraf jeg har været utilfreds med samtlige af dem. Dog var jeg forholdsvis glad for 3330, den gang..

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Nej det er det jo så ikke.. For du skal også huske, at der er noget der hedder "muligheder". Der er bedre muligheder i S/E telefoner end som i Nokia.. S/E har været langt foran. F.eks. ved multitasking (som f.eks. at kunne høre musik samtidig med at ændre sit baggrundsbillede og så pludseligt få en besked og svare på den).


    Nokia har manglet denne (og flere andre ting) lige indtil de fik Symbian OS. Om man så kan lide interfacet, ja det er helt klart subjektivt men det er jo noget andet.


    Er fortiden ikke fuldstændig ligegyldig når nu spørgsmålet går på et konkret valg mellem to telefoner i dag? :crazyeyes:


    Angående multitasking i Nokias vs. SEs telefoner, så se min tidligere post i tråden her (nederst på side 1).

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Er fortiden ikke fuldstændig ligegyldig når nu spørgsmålet går på et konkret valg mellem to telefoner i dag? :crazyeyes:


    Angående multitasking i Nokias vs. SEs telefoner, så se min tidligere post i tråden her (nederst på side 1).


    Det sjove er så, at jeg ikke har snakket særlig meget mere om fortiden indenfor de 2 producenter, end f.eks. what eller dig selv. Faktisk er du den der snakker mest om fortid. :roller: Bortset fra det, nævnte jeg blot at jeg har haft et par tidligere telefoner fra nokia.



    Quote

    Originally posted by Zulu
    Jo, det har det nu. Nokia ejer 47,9 % af Symbian.
    http://www.symbian.com/about/fastfacts/fastfacts.html


    Og? Bare fordi at nokia har et par stole i bestyrelsen, betyder det jo ikke at de styrer hele Symbian's produktion og udvikling af software.


  • Jeg ved godt at vi er ved at være godt OT (det må du undskylde recruit, har du forresten fået valgt en telefon?), men den her kommentar undrer mig altså meget.


    Hvor er det lige jeg snakker om fortiden? Som du mener jeg gør i udpræget grad!


    Du skal ikke bilde mig ind at Nokia ikke har en stor finger med i udviklingen af Symbian, når de ejer næsten halvdelen af firmaet og benytter styresystemet i alle deres smartphones.
    Bl.a. står Nokia for det meste af udviklingen af S60 Platformen til Symbian.