SCAM! - Hvad gør jeg.

• Jeg afleverede i dag mats til en flink fyr der ville crafte Battlecast Pants.

Han scammede mig og gik offline lige efter.

Hvad gør jeg? Det drejer sig om 1400g ca.

GM's kommer bare med standard bemærkninger. - De vil undersøge sagen, men jeg kan med 100%'s sikkerhed ikke få mine ting igen.

Jeg ved godt det "kun" er 1400 ca. Men anyways - det er langtid i grinde marken.

Hvad gør jeg? -

Jeg har tidsrummet hvor det skete.
    Printscreen af trade.
    Hans navn.

Hjælp!

• ikke meget du kan gøre, desværre er det tilladt at scamme i EU, på US serverne kan man blive bannet for det. Hvis han er medlem af en guild så tal med lederen.

Næste gang vil jeg råde dig til ikke bare at give mats væk, hvis du gør så sørg for at det er en der er medlem af en respektabel guild.

• Gør alt hvad du kan for at give ham et dårligt rygte.

Hold øje med om han søger ind i større guilds, og fortæl dem så om ham.

Eller...næste gang han logger ind, så /w ham, og sig du er sikker på det drejer sig om en misforståelse, og om han kan huske dig igår at du tradede ham mats...osv.... og at du kan mødes med ham nu i Org eller hvor han nu er.....

Så for han da lige en sidste chance for at gøre det om.

• Han har ikke noget guild, hvilket er meget normalt på mit realm.

Jeg har tjekket armory - han har ikke Tailoring.

Jeg kunne måske have kigget der, men han linkede alt og virkede ganske flink.

Satme trist.

• Meget lidt med addons, at linke ALT.

Altid checke armory, når en anden gør det for dig. ALTID

• Ja, det er sku utroligt med alt den scamming der foregår i WoW nu. Alene på Kazzak, hvor jeg spiller, er der mindst 11 personer der har scammet for over 5k guld hver.

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

• Tja smart som jeg er skrev jeg til ham da han kom online i dag.

Jeg havde forinden sendt en ingame mail med at han kunne give mig tingene og at jeg så ikke vil reporte ham.

Jeg skrev så at han kunne beholde min fee og give mig mats.

Han gav mig mats og endda også min fee.

Jeg har printscreen hvor han indrømmer scam og det hele.

Så nu mailer jeg det hele til blizz .. GG !

• Det lyder sku dejligt!

Uheldigvis er de fleste scammere ikke så rare :P

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

• Ja heldigt for dig :ph34r:

Jeg har heldigvis aldri prøvet at blive Scamet, (eller hvad det hedder) men prøvede engang noget rigti undeligt noget.

Jeg spurgte i /2trade efter en der ku crafte mig et par legs. (okay rare resipie på et par epics)
    En lvl 69 Priest troll Hr. Whitesneake /whisper mig og siger at dem kan han lave ^^

Vi aftaler at mødes i Org. Jeg laver ofc /who Whitesneake, og kan se han er i en guild der hedder <HAD>
    Men besynderligt nok, da han 1 min efter ankommer til Org, har han forladt sin guild 8o
    Jeg bliver en smule mistænkelig, (han er også "low lvl" i forhold til at havde den resipe) og spørger så om han kan linke mig mats ?
    det kan han godt, siger han..og beder mig vente 2 min...........

Jeg venter så i 5 min, og han har stadig ikke linket mig mats :rolleyes:
    Jeg holder ofc helt vildt øje med ham, og kan se han fare forvildet rundt i Org, ind og ud af AH unden at cheke AH.
    Pludselig kan jeg se han laver "Undstuck" (nok for at HS'se) men det har Blizzard lige fikset i den forgående Patch, så eneste der sker er blot, han han flytter sig 10 yeard :))
    Jeg beder ham igen linke mats....men nu skal han pludselig på toilet !!!!!!
    og beder mig vente yderliger 5 min :boxed:

Jeg siger så at jeg ikke har lyst til at trade ham mine ting, da jeg ikke stoler på ham.
    Det kan han på ingen måde sætte sig ind i, og spammer mig i de efterfølgende 20 om at han aldri kunne finde på og snyde mig..osv osv....

Ved stadig ikke hvad jeg skal tro...syntes blot det var yderst underligt.
    Fra den dag af har jeg kun tradede mats til folk fra respektive Guilds.

• Armory updater ikk med det samme? Det tager vel lidt tid før det bliver ændret?
    Personen kan jo bare vælge Tailoring fx, og sige han crafter nogle items?
    Tailoring lvl 1

Hvis en Game Master var Gud, ville svaret på alting være:
    "Delete your WTF and Cache folder."